МакЛарън се извиниха на Уебър, че му провалили ГП на Австралия

снимка: БТА

МакЛарън излезе с официално съобщение и се извини публично на Марк Уебър за провала на електрониката в болида му на Ред Бул, който доведе до повреда в системата на КЕРС и на практика обрече австралийския пилот на борба единствено за място в зоната на точките.

 

Уебър се квалифицира втори за Гран при на Австралия, но направи подозрително бавен старт, който за нула време го прати на седма позиция.

 

Причината за бавната реакция на болида при изгасването на светлините беше разкрита от механиците на Ред Бул след края на състезанието - провал на контролния блок на двигателя (Electronic Control Unit (ECU)), който предизвика срив в системата КЕРС и тя не функционираше правилно в хода на Гран при-то.

 

Така Уебър не бе конкурентоспособен на пистата „Албърт Парк" и максимумът на възможностите му бе да се нареди на 6-то място в крайното класиране, и то главно заради тежките проблеми с гумите на Адриан Сутил, който финишира 7-ми.

 

Според изявлението на МакЛарън новият електронен блок на двигателя, който ще се използва през 2013-та година, е получил повреда по време на загряващата обиколка и е трябвало да бъде рестартиран, за да се избегнат проблемите.

 

МакЛарън е доставчикът на въпросния електронен блок за всички екипи във Формула 1 и затова компанията трябваше да се извини на Марк Уебър и отбора му.

 

Sporta.bg уточнява, че въпросната техническа единица ECU контролира двигателя и шасито.

 

Двигателят, запалването, горивната система и клапаните са електронно контролирани. Има много допълнителни контролни системи ECU, които пренасят моторното масло от допълнителен (помощен) резервоар към основния. 

 

Що се отнася шасито, основната система, която ECU контролира, е скоростната кутия. Във Формула 1 тя трябва да е способна да сменя предавки без никаква загуба на мощност.

 

За да го направи, се изисква много прецизен контрол и високоефективна електроника. Новият електронен блок ECU е способен да контролира 4 милиарда инструкции в секунда (MIPS), а предишното поколение до 2013 правеше 955 млн.