Ники Лауда за гумите на Пирели: Пълна бъркотия

Тритрактният световен шампион и легендарен състезател от миналото Ники Лауда заяви, че в момента никой от отборите във Формула 1 не може да разгадае правилния начин на употреба на гумите на Пирели.

 

Лауда, който е един от директорите в Мерцедес, не обвинява компанията доставчик на гуми, а по-скоро абсурдните ситуации, до които доведоха желанията на ФИА за „интересни състезания".

 

„Изкуственото създаване на повече спирания в бокса е грешен подход", отсече Лауда след края на Гран при на Австралия, в което пилотът на „сребърните стрели" Люис Хамилтън трябваше да променя стратегията си в движение.

 

Първоначално Люис трябваше да спре два пъти в бокса на Мерцедес, но в средата на надпреварата стана ясно, че гумите му няма да издържат натоварването и се наложи трети питстоп.

 

Повечето от екипите заложиха също на три спирания в бокса, като единствено победителят Кими Райконен успя да издържи с два питстопа.

 

За Гран при на Австралия Пирели реши за първи път да заложи на супермеките и медиум гумите си, за да увеличи шоуто и броя на спиранията в бокса.

 

„Пирели не може да бъде обвиняван, защото прави това, което ФИА изисква от тях. В 90% от случаите обаче никой не може да разбере какво се случва по време на състезанията", коментира Лауда.

 

„Аз имам предимство, защото мога да попитам инженерите на Мерцедес и те ще ми дадат обяснение на дадена ситуация. Феновете обаче нямат подобна възможност. Ако има повече от два питстопа, феновете не разбират какво се случва на пистата", отсече Лауда.