В богатата история на Формула 1 има купища случаи на великолепни победи и страховити походи към победата, но също така има място и за епични провали.
През сезон 2012-та наблюдаваме мъките на Испания Рейсинг, Кейтъръм и Маруся, но те съвсем не са най-слабите отбори, които са се подвизавали на една писта редом до Ферари и МакЛарън.
Представяме ви топ 10 на най-трагичните отбори в „Кралските гонки", които са и все още продължават да кретат по трасето. Тяхната цел е да завършат състезанията и ако е възможно, да приключат с малко обиколки изоставане от победителя.
10.Кейтъръм
Въпреки че безспорно е най-успешният от трите отбора, присъединили се към Формула 1 за сезон 2010 (другите са Върджин Рейсинг (сега под името Маруся) и Испания Рейсинг), Кейтъръм все още не е записал точка.
Голямата гордост на тима би трябвало да бъде представянето в квалификациите, където вече няколко пъти са стигали до втората част. За съжаление на всички, които обичат Кейтъръм, обаче, в състезанията постиженията им са подобни на тези на Маруся и Испания Рейсинг.
Опитни пилоти като Хейки Ковалайнен и Виталий Петров още не могат да променят съдбата на екипа през сезон 2012, като финландецът си партнираше с Ярно Трули допреди година, но също без особен успех.
Най-добрият резултат на Кейтъръм е постигнат в Гран при на Япония през 2010-та година, когато Ковалайнен финишира 12-ти.
9.Минарди
Симпатичният отбор на Минарди изкара цели 20 години във Формула 1, но остана най-известен с факта, че даде началото на спортната кариера на Фернандо Алонсо.
Освен това през ранните 90 години на миналия век Минарди регистрира два финиша на четвътро място в лицето на Пиерлуиджи Мартини.
В края на 90-те и началото на XXI-век настъпи финансовата криза в отбора и това го прати твърдо на дъното на таблицата.
Все пак, в края на спортния живот на отбора също имаше един знаменит резултат - 5-та позиция на Марк Уебър и 2 точки за шампионатното класиране при пилотите. Това се случи в домашното му и дебютно във Формула 1 Гран при на Австралия през 2002-ра година.
8.Спайкър
Холандският екип влезе във Ф1 през 2007-ма година, след като купи именно отбора на Минарди. Спайкър изкара само 17 състезания в „Кралските гонки", преди на свой ред да бъдат закупени от Форс Индия.
Както и Супер Агури, така и Спайкър имаше проблеми с непостоянство във втория болид, който често сменяше пилотите си - освен Адриан Сутил там се състезаваха холандецът Кристиан Алберс, Маркус Винкелхок (Германия) и Сакон Ямамото (Япония).
7.Супер Агури
Отборът с японски собственици се подвизаваше във Формула 1 между 2006-та и 2008-ма година, но в последния си сезон се включи само в 4 състезания. В крайна сметка финансовите затруднения на отбора доведоха до прекратяване на съществуването му.
След няколко неуспешни старта, екипът на Супер Агури записа финиш в топ 10 за първи път чрез лицето на отбора - Такума Сато - и то още в дебютния си сезон. През 2007-ма пък бившият пилот на Джордан изведе новите си работодатели до нови висини - той два пъти завърши в зоната на точките.
Вторият пилот на Супер Агури твърде често се сменяше - Юджи Иде, Франк Монтани, Саком Ямамото и Антъни Дейвидсън бяха в различни периоди съотборници на твърдия титуляр Сато, но само в рамките на 39 състезания.
6.Маруся
В момента екипът изживява третата си година във Формула 1, но пък първата под това название. Най-доброто представяне на англо-руския екип е 14-то място, което се е случвало 6 пъти досега.
Идеята на този отбор е да подобри значително резултатите си преди дебюта у дома - в Гран при на Русия през 2014-та година.
5.Испания Рейсинг
Този екип също се намира в третата си година в „Кралските гонки", но никога не е стигал до топ 10 и често се бори за по-предни позиции с Маруся, който се явява основен конкурент на Испания Рейсинг.
Много ветерани, много опитни пилоти през годините се опитаха да дръпнат отбора нагоре, като този сезон един от пилотите е Педро де ла Роса. И той, както предшествениците му, обаче, са спирани от финансовата криза.
Най-добрият резултат на Испания Рейсинг през последните 30 месеца е 13-то място. Екипът е по-известен с факта, че Бърни Екълстоун нарече болидите им „сакати" (cripples). Пилотът Нараин Картикеян пък изхвърли световния шампион Себастиян Фетел от Гран при на Малайзия, защото отказа да му направи път.
4.Осела
Две завършвания в зоната на точките за 132 състезания през 80-те години на миналия век разказва цялата история на този скромен екип. Базиран в Италия, този отбор непрекъснато уверяваше, че предстои бъдещо подобрение на резултатите.
Липсата на достатъчно финанси направи живота на Осела още по-тежък, а още повече, че постоянно имаше напрежение между пилоти и ръководители.
Оцеляването беше основен приоритет за отбора, но така и не можа да натрупа достатъчно точки, за да си го позволи.
3.Пасифик Рейсинг
Британският отбор от 1994-та година остава като един от най-трагичните в историята на Формула 1 - нито един от болидите не завърши в нито едно от 16-те състезания, в които взеха участие.
Пасифик имаше успехи във Формула 3 и Ф3000, но стъпката нагоре се оказа по-голям хап, отколкото можеше да погълне. Проблемите с инвеститорите означаваха, че напрежението постоянно съпътстваше екипа - те не бяха финансово стабилни и нямаха почти никакви обновявания по колите.
Съюзът с Тим Лотус през 95-та се отрази що годе положително, но до спечелване на точки така и не се стигна. Все пак, трябва да се отбележи едно завършване на 8-мо място в Гран при.
2.Колони
Това е още един пример за отбор с успехи в по-долните класове моторни спортове, но с никакъв шанс във Формула 1.
Екипът на Колони опита да вземе участие в 82 Гран при-та, но се класира само за 14 от тях, като завърши в 4 случая.
Въпреки партньорството със Субару и Форд, италианският отбор така и не успя да се сдобие с болид, който да бъде конкурентен на пистата.
1.Еймън
Този отбор се ръководеше от новозеландеца Крис Еймън и се включи в едва 4 състезания, но не финишира в нито едно от тях. Самият Еймън беше пилот на отбора, но стана известен с лошия си късмет (той иначе има 11 качвания на подиума в кариерата си).
Технически проблеми попречиха на екипа да се включи в повече от 4 кръга на сезон 1974, който се оказа единственият в историята на Еймъ
Етикети:Барселона
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ