Орлин Алексиев стартира с модерен автомобил на рали "Дакар"

снимка: Булфото

Българският екипаж Орлин Алексиев и Пламен Николов ще стартира с прототип FIAT Freemont Concept A2 в най-трудното офроуд състезание на планетата - "Дакар".

Автомобилът за издание 2014 бе представен в шоурума на "Ауто Италия", официален представител на FIAT за България. Пилотите, както и целият екип Bulgaria off-road team, воден от мениджъра Тодор Христов, получиха и безплатни застраховки от "Еврохолд", собственик на "Ауто Италия" и основен спонсор на тима.

"Щастливи сме, че отново в "Дакар" има българско участие, също така, че Алексиев и Николов имат възможност да участват с FIAT Freemont. Автомобилът се приема много добре от пазара и моделът е продаден 5 месеца напред. Участието ще докаже възможностите му. Инициативата е наша, но получихме одобрение от централата на FIAT, която подкрепя финансово отбора, тъй като преминаваме в страни в Латинска Америка, където FIAT е сред лидерите на пазара и това е добра реклама за компанията.

В договора ни е записано, че има възможност за заводска подкрепа след година. Естествено много зависи от представянето на екипажа сега. Но дори и в момента Тодор Христов и отборът му се приема за представител на FIAT в "Дакар", коментира Асен Христов, председател на надзорния съвет на "Едврохолд" АД.

"Най-голямото ни предимство тази година е това, че не сме новобранци. Тръгваме с едни гърди напред. Знаем какво да очакваме. Състезателният ни номер е 361, а над 400 са дебютантите, каквито бяхме и ние в миналия "Дакар".

Автомобилът ни е много по-подготвен. Отстранихме основните технически проблеми по охлаждането и загряването, които имахме. В някои етапи губихме до 6 часа. Тогава решавахме основни технически решения в последния момент, а някои така и не успяхме да решим. Сега колата обаче е напълно готова.

Амбицията ни е класиране в Топ 30 и смятам, че имаме възможностите да го постигнем", поясни Орлин Алексиев. Пилотът все още се възстановява от мускулно раменно разкъсване след последното състезание, но е уверен, че до дни ще стартира със сериозната физическа подготовка за "Дакар".

Поради тази причина от септември до "Дакар" пилотът е отменил всички състезания в програмата като подготовка за Латинска Америка. "Двигателят е изцяло нов и две турбини. На динотеста показа 350 к.с. и 650 Нм, но от тях на колелата отиват около 280 к.с. Също така според правилата стойностите са ограничени от рестриктора 39 мм за дизеловите мотори. Окачването е оптимизирано, всички налични амортисьори бяха изпратени в Donerre за рециклиране и подновяване.

Получихме също така нови и по-добри настройки. Фирмата за спортната електроника ни изпрати модернизирани програми за оптимизиране на управлението при различна надморска височина и атмосферни условия. Също така имаме допълнителни датчици, които да ни улеснят и да имаме постоянна картина върху колата.

Тръбната конструкция е по-здрава, а спирачките са усилени. Последният ни тест е утре в района на София и след това заминава за ферибота към Аржентина", коментира Тодор Христов. Асистенция на Алексиев и Николов е кемпер Mercedes-Benz 1848 Т5 с 480 к.с. с трансмисия ZF и подготвен за тежките условия на "Дакар".

Стартът на рали "Дакар" е на 4 януари в Росарио, Аржентина, а първият етап на следващия ден. Финалът е на 18 януари във Валпарайсо, Чили, а почивен ден е 11 януари в Салта, Аржентина. Тази година керванът на състезанието не преминава през Перу, а нова държава е Боливия, където обаче навлизат само мотоциклетите.