Олимпийски сувенири за над 700 милиона долара вече са на пазара, обяви Организационният комитет на игрите, които стартират на 7 февруари в Сочи.
От 2009 година до сега фирмите производителки, които притежават лиценз да произвеждат и продават продукти с логото и символиката на Сочи 2014, са пуснали над 5000 различни артикула. Разчетите са, че оборотът от лицензирани олимпийски сувенири ще е около половин милиард долара. От тях преките доходи на Организационни комитет от лицензионната програма на игрите ще са поне $ 30 милиона, пише вестник "Труд".
Отделно са търговските отстъпки, които за различните производители са различни в зависимост от вида на сувенирите. Месец преди началото на състезанията домакините са подписали 55 договора за изработка на различни групи стоки - дрехи и обувки, спортни пособия, предмети за бита, офиса и детски играчки, сувенири и др.
До момента са продадени 960 хиляди плюшени бели мишки, които са символ на състезанията. Също така вече са пласирани повече от 2 млн. гумени гривни и 3,5 млн. магнита.
С приближаване на състезанията домакините се надяват да скочи и продажбата на спортни стоки с олимпийската емблема. Плановете са да бъдат пласирани поне 75 000 чифта ски-писалки за бягане и 300 000 чифта кънки общо за фигурно пързаляне и за кънки. Не е забравен и “Цар Футбол” - вече се продават 260 000 топки с логото на Сочи 2014.
Олимпийските сувенири се реализират в десетина вериги специализирани магазини на територията на цяла Русия и по интернет. Автомати за продажба на по-дребни стоки са монтирани в офисите на всички партньори на Организационния комитет на игрите.
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ