Sporta.bg продължава да предоставя на читателите си експертни мнение от водещи български журналисти под формата на коментари, анализи и интервюта. Когато става въпрос за един от най-обичаните спортове - Формула 1 - името на Емилиян Стойков е едно от първите, за които феновете се сещат.
Ето неговия анализ за положението на Нико Розберг, който за пореден път загуби съревнованието с Люис Хамилтън и започва малко по малко да се превръща във втори пилот на Мерцедес.
(Можете да следвате Емилиян Стойков в социалната мрежа Туитър НА ТОЗИ ЛИНК).
Три кръга след началото на тазгодишния шампионат във Формула 1 очакваният дуел за титлата между Люис Хамилтън и Нико Розберг е на път да се превърне в боксов мач в който шампионът печели всеки рунд, а претендентът се опитва да оцелее до финалния гонг без да бъде нокаутиран.
В първата си статия загатнах за това, че Розберг е напълно способен да спечели трофея ако успее да намали грешките и използва това, че Хамилтън може да се отпусне в годината след като стана шампион. За да се случи това, обаче, психологическото предимство трябваше да е изцяло на страната на германеца.
А в момента става точно обратното: Люис Хамилтън е по-уверен от всякога, дори само погледът, който той отправи към съотборника си по време на пресконференцията в неделя, показва пълна незаинтересованост от мненията, оплакванията и терзанията му. Колкото и Тото Волф да твърди, че след оперативката на отбора всичко е решено, едва ли има някого със съзнание по-голямо отколкото на мравка, който да вярва на тези думи.
Атмосферата е напрегната, отношенията между пилотите са обтегнати и всичко това изглежда, че пречи основно на Розберг, докато Хамилтън не изглежда никак трогнат. Сякаш Нико се чувства притиснат до стената. През седмицата Ники Лауда го критикува открито за това, че не е бърз като миналата година. Ферари стават все по-бързи и развалят плановете за липса на отборни заповеди. Вероятно Розберг вече се чувства заплашен, че ще бъде накаран да изпълнява ролята на втори пилот за да бъде изолиран Себастиан Фетел.
Така ситуацията започва да напомня на 2007-ма и МакЛарън. Тези притеснения публично бяха изразени след надпреварата в Малайзия, когато Мерцедес не разчетоха добре състезанието. От средата на миналата година политиката на отбора беше за използване на еднакви стратегии за двамата пилоти.
Розберг каза, че разбира използването на еднакви стратегии в Сепанг, но при разделяне на тактиката шансовете за победа са щели да бъдат по-добри и напомни за Унгария, когато стратегиите бяха разделени и това помогна на Хамилтън да спечели, за сметка на Нико.
Самият факт, че той продължава да говори и да си спомня за това състезание искрящо илюминира колко силно германецът не може да преодолее загубата на миналогодишния шампионат и това му пречи и до момента. Много от анализаторите на пистата описаха езика на тялото му като на победен човек още преди решаващите минути на Гран При на Китай.
А най-голямата промяна спрямо миналата година не е завръщането на Ферари. По-скоро това е страхотната форма в квалификациите на Хамилтън. Така основното предимство на Розберг от 2014-та се изчерпа. Когато комбинираме липсата на съботни успехи с липсата на дори едно изпреварване срещу Люис на пистата, разбираемо е това развитие да притеснява вицешампиона.
Неговата изнервеност се прояви с пълна сила в Китай по време на квалификацията, когато се оплакваше за какво ли не по радиото - от комуникация в грешните моменти (нещо, което тормози и Хамилтън от време на време) до напомнянето, че трябва да се разбърза преди да направи скоростен тур.
А самото състезание беше най-големият сигнал за това, че на този етап разликата между двамата съотборници е най-чувствителната откакто доминацията на Мерцедес започна. Обиколките в които Хамилтън караше на максимум за да си подсигури първо място след втория бокс, бяха светкавични, постоянни и лишени от грешки.
Така той разкри реалния си потенциал след като се движеше бавно и държеше Розберг близо до себе си. Не съм сигурен, че беше нужно да е с чак толкова консервативно темпо и е добре да бъде зададен въпросът защо му трябваше да пречи на съотборника си и да го доближава до Фетел. Отговорът изглежда ясен - за да нанесе решителен психологически удар върху Розберг.
За да го стори той застраши двойната победа на Мерцедес като принуди Нико да влезе по-рано за да покрие пилота на Ферари и така трябваше да изкара по-дълга серия от обиколки до финала и беше уязвим.
След финала Хамилтън заяви, че не може да се притеснява за стратегията на другите пилоти и е длъжен да гледа себе си. От реакцията на хората в Мерцедес ще се разбере дали Люис тотално е спечелил отбора на своя страна, защото ако всичко е равно, подобно егоистично изказване не може да бъде игнорирано.
Предполагам Хамилтън не е бил съвсем искрен, а по-скоро го каза за да подразни съперника си допълнително и все пак няма как да не повдигне някои въпросителни. Изглежда логично да се смята, че случилото се в Шанхай беше нокаут удар за Розберг.
И все пак във Формула 1 всичко се променя толкова бързо, че един инцидент, една грешка, едно събитие в личния живот на Люис Хамилтън и сезонът може да се обърне с главата надолу. В момента Нико е на земята, броенето започна, но аз съм сред малкото вярващи, че той може да се изправи.
Секундите, обаче, безмилостно тиктакат и ако скоро не намери себе си, то Люис Хамилтън със същото спокойствие ще печели победи, ще бъде изявен първи пилот в Мерцедес и ще се бори единствено с Ферари.
Етикети:Формула 1 | Нико Розберг | Монако | Люис Хамилтън | Мерцедес | Гран при на Китай | Емилиян Стойков
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ