Ред Бул и Фетел най-бързи във втората тренировка на "Яс Марина"

снимка: БТА/AP

 

Четитиркратният световен шампион Себастиан Фетел се нареди първи във втората свободна тренировка на пистата „Яс Марина“ с време 1:41.335.

Под светлините на прожекторите, Фетел изпревари съотборника си в Ред Бул Марк Уебър, който записа втори резултат с изоставане близо 2 десети – 1:41.490 секунди.

Трети се класира пилотът на Мерцедес Люис Хамилтън, а четвърти Кими Райконен с Рено. Топ 5 допълни германецът Нико Росберг с Мерцедес.

Звездата на Ферари Фернандо Алонсо е 8-ми, което не изненада никога, с оглед трагичната форма на „черните кончета“ напоследък.

Преди него са пилотите на МакЛарън Серхио Перес и Дженсън Бътън, които бяха 7 десети по-бавни от времето на Фетел. 9-ти е Нико Хулкенберг със Заубер, а топ 10 завършва бразилеца Фелипе Маса, който е на цяла секунда зад водача.

Ето и как се разви тренировката на "Яс Марина". Първи на пистата излязоха Кими Райконен и Макс Чилтън. Пилотът на Ред Бул директно се захвана за работа и записа обиколка за 1:44.360. Минути след началото на втората тренировка , слънцето вече започна да се скрива, когато и пилотите на другите отбори започнаха да излизат на трасето.

Дженсън Бътън пък от самото начало имаше проблем с подвижното задно крило и се наложи да не използва системата. Британецът обаче успя да подобри времето на Кими с близо 3 стотни.

Тези времена обаче логично бяха подобрени от останалите пилоти. Световният шампион Себастиан Фетел имаше леки проблеми с овладяването на колата в последния сектор, но запази нещата под контрол и записа врее от 1:43.062. Всички до този момента записваха времена с медиум гумите, единствено Кими сложи по-меките и логично записа новата най-бърза обиколка.

В следващите турове, Ред Бул, Лотус и Мерцедес си разменяха лидерската позиция. Ромен Грожан имаше проблем с автомобила, като по радиото отборът му веднага го извика в бокса. Оказа се, че предния десен диск на спирачката е експлодирал – нещо не толкова изненадващо за тази писта, която натоварва изключително много спирачните апарати.

Проблеми имаха още Пол Ди Реста, който бе привикан обратно в бокса, както и Гуидо Ван Дер Гарде и Макс Чилтън, които се завъртяха на трасето.

Отборът на Ферари от своя страна остана доволен от степента на деградация на меките гуми, които след 15 обиколки се държаха доста добре на колата на Фелипе Маса.

Един час след началото на втората свободна тренировка, на пистата вече е тъмно и „Яс Марина“ разкрива пълната си красота.

Сесията за водача от първата тренировка – Ромен Грожан, пък приключи преждевременно, най-вероятно отново заради проблем със спирачките.

От Ред Бул пък отново включиха на космическа предавка и записаха най-добрите времена, следвани от Лотус и Мерцедес.