След вчерашния дъждовен шейкдаун за рали България, днес часове преди старта на реалната надпревара всичко се върти около въпроса вали ли на Мухово.
Така правилният избор на гумите за най-дългата не само в това рали България, но и в цялата му досегашна 44-годишна история отсечка Шиндар (34.8 км, кара се два пъти днес) се превръща в истинска метеорологична рулетка.
"Ще чакам до последния възможен момент, за да реша с какви гуми ще карам", категоричен е Крум Дончев (Глобул Рали Тим, Форд Фиеста R5).
Според информация на неговите хора край трасето Мухово, трасето е сухо, времето - почти слънчево. Какво обаче ще се промени в хода на тези дълги близо 35 км. никой не е в състояние да предвиди.
Предполага се, че с такава предстартова информация повечето пилоти ще заложат на средните смески от гуми, без да рискуват да тръгнат с гуми за дъжд. Защото ако не завали, времената с такива гуми ще бъдат кошмарно слаби, а това означава пропадане в класирането още от самото начало на ралито.
"Ако се използват гуми, които са от типа "интермедиум" при толкова дълга скоростна отсечка, на която има много голямо сцепление с асфалта означава, че много преди финала гумите ще са напълно износени, а постиженията няма да задоволяват никой екипаж", заяви Янаки Янакиев (Боила Авто Мотор Спорт), седемкратен шампион на България като навигатор на Митко Илиев.
Сравненията между новините от Мухово между пилотите вървят с пълна сила още от ранната сутрин, както и сравненията, които се правят с двата дни за опознаване на трасето преди началото на състезанието.
"Това, което беше характерно за тези два дни, че разликите във времето и температурите между Самоков и Мухово бе с около 8-10 градуса и всеки път, когато пристигахме в сервизния парк пред Арена Самоков вече беше преваляло. В същото време на трасето долу беше слънчево", обяснява Йордан Божич (Проспийд, Рено Клио RS).
Той участва в рали България единствено в надпреварата за днешния ден (8 етапа, 121.98 км), която е валидна за българското първенство. Заедно с него и останалите осем екипажа, каращи за първенството на България не могат да си позволят никакви грешки, които биха компенсирали при други обстоятелства в надпревара от два дни.
Докато край Мухово изглежда няма да има промяна във времето, то в следващите етапи около Бели Искър и Боровец дъждът ще е задължителна част от играта. Така че за пилотите, след етапите Шиндар 1 и Траянови врата 1 (11.61 км) има подвижен сервиз, в който при необходимост и в зависимост от времето да "преобуят" автомобилите си с гуми за мокро.
Днес денят завършва в 18.01 часа със скоростния етап Самоков (1.8 км), който е шоуто за публиката в града. Краят на първия ден в 19.00 часа, когато колоната ще се прибере в сервизния парк до Арена Самоков.
Етикети:рали | моторни спортове | Иран | Рали България
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ