Най-авторитетното рали в България е спасено с общи усилия

Въпреки множеството слухове, че най-голямото и авторитетно автомобилно състезание у нас - рали България, може и да не се състои, тази събота в Самоков надпреварата, с която страната ни е известна в Европа, ще стартира с шоу за публиката по улиците на града.

Само допреди две седмици за надпреварата нямаше гарантиран и един лев, а за времето до началото с общите усилия на Министерството на младежта и спорта, на тези на икономиката и туризма и с огромната помощ на общината в Самоков, в историята на България няма да има празна страница.

"Огромни благодарности на тези, които ни помогнаха и работиха денонощно, за да направят всичко възможно, ралито да стартира", каза президентът на Българската федерация по автомобилен спорт (БФАС) Радослав Козлеков. Бюджетът, с който състезанието, което е кръг от европейския трофей на ФИА, е наполовина по-малък отколкото преди година - 120 000 лв., като домакините са свили до възможния минимум разходите около надпреварата.

"Само 60 000 лева от тях са отделени за полицейската охрана, за колите за противопожарна защита, както и за медицинското осигуряване на състезанието", заяви директорът на България инж. Камен Михайлов.

Общо заявените екипажи за участие в състезанието е 28, от които в съботния ден (8 специални етапа, 121.98 км) пет автомобила ще се състезават само за класиране в националното първенство.

С номер 1 ще стартират познатите от миналогодишното участие и победители в Самоков украински състезатели Олександър Салюк/Йевхен Червоненко (Форд Фиеста R5), които са и първенци в купата на Европа за 2013 г. Двамата са и първият чуждестранен екипаж, който е завършвал в тройката на българското първенство.

Със същия автомобил са и победителите в това състезание през 2008 година Крум Дончев/Петър Йорданов (Глобул Рали Тим). Общата дистанция на България е 528.82 км, а четиринадесетте специални етапа са с дължина 193.62 км. За първи път в историята на състезанието веднага след старта в събота в 11:05 часа се кара първото от двете преминавания на най-дългата в историята на това рали скоростна отсечка - Шиндар (34.80 км), а след два часа колоната ще премине през нея за втори път.

Особеността е, че от представянето на състезателите и издръжливостта на автомобилите и гумите им, на това трасе може до голяма степен да се реши изхода на цялото състезание.