Отборите във Формула 1 ще имат на разположение комплекти от медиум и меки гуми за предстоящото Гран При на Австралия, обявиха от „Пирели“.
„Нашият пети сезон на Формула 1 започва в Австралия: едно от най-вълнуващите състезания в годината дава своя старт именно на това място, което винаги е било изключително предизвикателно, популярно и непредсказуемо.
Също като миналата година, ние сме номинирали комплектите от медиум и меки гуми, които обхващат много широк диапазон от условия за използване, възможни в Мелбърн. Новата задна структура увеличава сцеплението и помага на шофьорите да настъпят газта по-рано: един от факторите, които може да доведе до по-добро време в обиколка тази година“, споделя директорът по моторните спортове в италианската компания Пол Хембри.
"Както винаги в началото на сезона има големи въпросителни около йерархията и относителната ефективност на колите. Всичко, което знаем със сигурност е, че производителността неминуемо ще се увеличи още повече в началото на годината, което естествено ще окаже влияние върху взаимодействието между колите и гумите.
Поведението на гумите е в съответствие с нашите очаквания по време на тестването преди началото на сезона, но разбира се, че не могат да бъдат сравнени с тестовете на истинско състезание, с шофьори натискащи педала до краен предел. Ето защо този уикенд в Мелбърн се очаква с такова нетърпение от всички", добави той.
Най-големите предизвикателста за гумите
„Албърт парк“ прие Гран при на Австралия от „Аделаида“ през 1996 г. В качеството си на полуасфалтирано съоръжение, състезателната линия е често "зелена": мръсна и хлъзгава, особено в началото на уикенда. Това повишава триенето, което води до по-голяма степен на разграждане на гумата. Въртящият момент на новото поколение турбо-хибридни двигатели акцентира именно върху това явление.
Ускоряването и спирането са ключът към добро представяне в Мелбърн. Подобрената комбинирана сцепление на гумите на P Zero тази година бележи значителен напредък в тази област.
Лявата задна гума върши най-трудното в Мелбърн, с десет десни и шест леви завои. Асфалтът е много гладък, което помага да се удължи живота на гумите. Има много бавни завои, като набляга на механично сцепление от гумите.
Добра, потенциално гъвкава стратегия и способността да се грижат за гуми води до плащане на дивиденти в Австралия, където често е засегната автомобилната безопасност и непредсказуемото време. От настоящите конкуренти, Дженсън Бътън е най-успешният пилот в Австралия (с три победи), докато МакЛарън е най-успешният отбор с 11 победи (шест наравно с Ферари в Мелбърн).
Миналогодишната стратегия и как надпреварата да бъде спечелена
Нико Розберг спечели надпреварата за Мерцедес от трета стартовата решетка (повечето от квалификациите се състояха в мокро време). Розберг използва меки-меки-медиум гуми, стратегията, която се използва от най-добрите девет пилоти. Розберг направи първото си спиране след 12 обиколки и второ - след 38, а самото състезание се състоеше от 58.
Етикети:Литекс | Формула 1 | Пирели | Гран при на Австралия
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ