Легендарният британски екип Уилямс стана вторият отбор във Формула 1, който показа снимки на официалния си сайт с новия болид за предстоящия сезон 2014.
Sporta.bg припомня, че вчера Форс Индия разкри новото си бижу, което вече ще е е основен цвят черен, а не бял, както беше досега в участието на екипа в Кралските гонки.
Уилямс пък стана първият отбор, който предоставя изглед към предницата на колата си, а с това и отговори на някои от най-задаваните въпроси преди началото на кампанията. Носът на колата е скосен, но не тип „крокодил" и не на две степени, както беше през 2012-та година с „грозните“ болиди.
Специалистите вече измислиха име за дизайна на предната част на болида, който според тях ще бъде широко разпространен сред отборите през 2014-та година заради изцяло новите концепции и регулации.
Въпросният нос на колите е оприличен на „мравояд“, защото е видимо силно скосен. Причината за това са новите правила на ФИА, които принудиха дизайнерите да прибегнат до точно такова решение за проектите си, тъй като с новите смесици на турбо мотори с електрически задвижващи единици болидите са в опасност от излитане при инциденти. Именно подобен ефект ще се избегне със скосените носове на колите.
Болидът на Уилямс се казва FW36 и е с двигател на Мерцедес, както беше и този на Форс Индия, представен вчера.
„Колите във Ф1 ще се нуждаят от повече охлаждане тази година, защото новата система ERS за електрическо задвижване ще прегаря много лесно“, обясни техническият директор на британския екип Пат Саймъндс.
„Не беше трудно да сглобим колата, но имахме проблеми да влезем в позволените килограми. Не беше никак лесно, защото новите електрически задвижващи единици са по-тежки от двигателите V8.
Имаме специална аеродинамична програма, която ще пробваме на тестовете в Херес. Въпреки всичко, Формула 1 си остава аеродинамична и през 2014-та, въпреки че носът е по-нисък, предното крило е по-тясно, а крайните платки са по-близо до предните гуми“, каза още Саймъндс.
Етикети:Формула 1 | Уилямс | тестове във Формула 1 | Сан Антонио
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ