Хамилтън най-бърз в последния ден на тестовете

снимка: БТА/AP

Люис Хамилтън върна Мерцедес на върха в класацията по най-добри времена в предсезонните тестове, след като бе най-бърз в последния ден от последната тренировъчна сесия на пистата „Сахир“ в Бахрейн преди началото на кампанията за 2014-та във Формула 1.

Световните шампиони от Ред Бул отново имаха трудности с новия болид RB10, като 4-кратният крал на Ф1 Себастиан Фетел бе с 4 секунди по-бавен от темпото на Хамилтън, чиято най-добра обиколка спря хронометрите на 1:33.278 минути.

Пилотът на Мерцедес се задържа на трасето за 70 тура, а постижението му отстъпва единствено на това на Фелипе Маса от първия ден, който бе по-прецизен само с 0.02 секунди. Съотборникът на бразилеца в Уилямс Валтери Ботас навъртя най-голям километраж със своите общо 108 обиколки в днешния ден, като даде второ по сила време на 0.709 секунди от Хамилтън.

Световният шампион за 2008-ма година се включи сравнително късно в последния тестов ден, защото имаше проблеми със скоростната кутия на болида си. Преди британецът да запише най-доброто си време номер 1 в това отношение бе Ботас, който пък прекрати предсрочно тренировката си, спирайки на стартфиналната права малко преди края на сесията. Това бе единственият технически проблем на Уилямс в Бахрейн.

Механичен проблем в предната част на болида“ бе официалното обяснение на Ред Бул за трудностите на Себастиан Фетел през деня, които принудиха световният шампион да се прибере в бокса още преди обед. Той се завърна по-късно и все пак навъртя общо 77 обиколки, но без изобщо да се стреми да бъде конкурентен на темпото на другите фаворити.

Фернандо Алонсо записа най-доброто време за Ферари на пистата „Сахир“ и трето за деня, въпреки че реално бе с 1.002 секунди по-бавен от Хамилтън. Испанецът бе причината за едно от осемте развявания на червен флаг в сесията, когато спря неочаквано на 12-ти завой.

Ромен Грожан с Лотус, Дженсън Бътън с МакЛарън и Нико Хюлкенберг с Форс Индия имаха проблеми с двигателите си и още преди обед прикючиха предсезонните си тестове. Пилотите на Заубер Адриан Сутил и Естебан Гутиерес навъртяха общо 177 обиколки – далеч повече от който и да е друг тандем.