Люис Хамилтън беше самотният боец на Мерцедес в третата квалификационна сесия, но това не му попречи да се пребори с конкуренцията на Ред Бул-ите.
Британският състезател на „сребърните стрели" се оказа най-бърз - 1:29.398 минути, което беше с 0.103 секунди по-бързо от времето на фаворита на домакините Себастиан Фетел.
Той ще се задоволи с втора позиция на решетката за Гран при на Германия в стремежа си да спечели пред родна публика за първи път в кариерата си.
Голямата изненада от квалификациите беше грешката на екипа на Мерцедес в края на втората сесия, когато Нико Розберг бе привикан в бокса прекалено рано и остана извън топ 10 заради неточни изчисления на инженерите - той ще потегли 11-ти.
Марк Уебър остана на трето място, следван от пилотите на Лотус Кими Райконен и Ромен Грожан. Даниел Рикардо с Торо Росо отново даде заявка за бъдещо величие с 6-то време, изпреварвайки болидите на Ферари.
Фелипе Маса успя да се представи по-добре от Фернандо Алонсо в квалификациите и ще стартира 7-ми, а испанецът остана на 8-мо място, като и двата болида на Ферари използваха медиум гумите в третата сесия.
9-ти остана Дженсън Бътън, а десетката запълни Нико Хюлкенберг, които не записаха конкурентни времена в заключителната квалификационна сесия.
Най-важните факти, юбилеи и дебюти, свързани с пистата „Нюрбургринг" и Гран при на Германия можете да прочетете в рубриката ни „Формула 1 фанатик".
Квалификация 3
В първите 5 минути на сесията Хамилтън записа най-добро време - 1:29.540 минути, което беше с 2 десети по-бързо от това на Фетел. Трети временно се нареди Кими Райконен, следван от Уебър и Грожан.
Ферари-тата завъртяха по една загряваща обиколка с използвани меки гуми, след което се прибраха в бокса без да запишат време. Бътън също се включи късно в борбата, но темпото му беше далеч от истината - повече от 4 секунди по-слабо от това на лидера до момента Хамилтън.
2:40 минути преди края на сесията Ред Бул, Ферари и Хамилтън излязоха на трасето с чисто нови гуми, за да започнат същинската борба за полпозишън. Алонсо и Маса обаче бяха с медиум, защото очевидно това беше желаната консистенция от Скудерията за състезанието в неделя.
Заключителните секунди на сесията, както обикновено, бяха определящи за полпозишъна - Фетел беше временно първи, но Хамилтън успя да подобри постижението му и за втори пореден път ще потегли от лидерската позиция!
Алонсо и Маса останаха 7-ми и 8-ми, следвани от Бътън и Хюлкенберг. Уебър остана трети, зад него се наредиха Райконен и Грожан.
Квалификация 2
Ред Бул отново изчака да измине първата половина на сесията, преди да прати болидите на пистата. След 8 минути Хамилтън зададе темпото с 1:30.152 минути, следван от Розберг и Райконен. Ферари-то на Алонсо беше следващото в класирането, а зад него се наредиха временно Грожан и Маса.
Бе видно от самото начало, че Форс Индия и МакЛарън трудно биха се борили за място в топ 10, но ди Реста изглежда бе решил проблемите си, защото бе с 0.7 секунди по-бърз от съотборника си Сутил. Бътън бе 10-ти 4 минути преди края, но Перес се затрудняваше от липсата на баланс в болида си и временно бе 14-ти.
След като Ред Бул-ите завъртяха туровете си, моментално окупираха 1-то и 3-тото място съответно чрез Фетел и Уебър, а Мерцедес-ите бяха 2-ри (Хамилтън) и 4-ти (Розберг).
В последните 90 секунди от сесията битката за място в Квалификация 3 се водеше предимно между Пол ди Реста, Естебан Гутиерес, Жан-Ерик Верн и Нико Хюлкенберг.
Даниел Рикардо се класира за топ 10 в последните мигове, а преди него и Бътън бе намерил мястото си в десетката, което сензационно изхвърли Розберг от претендентите за полпозишън.
Германецът беше привикан в бокса далеч преди края и трябваше спокойно да дочака К3, но плановете на Мерцедес се объркаха тотално и той ще потегли 11-ти.
След Квалификация 2 отпаднаха (от 10-то до 16-то): Нико Розберг, Пол Ди Реста, Серхио Перес, Естебан Гутиерес, Адриан Сутил, Жан-Ерик Верн.
Квалификация 1
Фаворитите не бързаха да излизат на пистата, а още по-малко имаха желание да въртят бързи обиколки. Нико Розберг започна с бавен тур от 1:40, след което се изкачи на второ място с 1:31.322 с медиум гумите на Пирели.
Лидер след повече от 10 минути беше Даниел Рикардо с Торо Росо, които отново щяха да се борят за място в топ 10 на решетката. Любопитен факт бе, че единствено двата болида на Мерцедес, Ред Бул и МакЛарън заложиха на медиум гумите на Пирели, като всички останали бяха с меки сликове.
Фернандо Алонсо и Кими Райконен излязоха за първите си обиколки чак в 13-ата минута на квалификацията, но определено по-интересно беше сред по-малките отбори. Там стратегическите битки бяха в разгара си, като само 14 пилоти бяха записали времена 6 минути преди края.
Серхио Перес не впечатляваше с темпото си и беше в опасна близост до 17-ия (4 минути преди края) Гийдо ван дер Гарде. Пол ди Реста също не бе в безопасност, както и съотборникът му Адриан Сутил.
В крайна сметка изненади липсваха и 6-ата отпаднали след Квалификация 1 бяха (от 17-то до 22-ро място): Валтери Ботас, Пастор Малдонадо, Шарл Пик, Жул Бианки, Гийдо ван дер Гарде, Макс Чилтън.
Какво се случи в свободните тренировки?
Себастиан Фетел никога не е печелил домашната си надпревара, но даде сериозна заявка за полпозишън още вчера, когато записа най-добро време във втората свободна тренировка.
Трикратният световен шампион беше най-бърз и в днешните заключителни проверки преди самата квалификация, като засенчи сънародника си от Мерцедес Нико Розберг.
Именно в третата тренировка направи впечатление фактът, че някои болиди бяха с 2 секунди по-бързи в рамките на една обиколка с меките гуми на Пирели, в сравнение с медиум сликовете.
Именно с меките гуми Фетел завъртя най-бързия тур - 1:29.517 минути, с което подобри постижението на Розберг с цели 0.676 секунди.
Марк Уебър даде трето време, следван от двете Ферари-та, като Фелипе Маса изостана от съотборника си Фернандо Алонсо само с 0.018 секунди.
Пилотите на Лотус Кими Райконен и Ромен Грожан бяха съответно 6-ти и 8-ми между спечелилия полпозишън на „Силвърстоун" преди седмица Люис Хамилтън.
Нико Хюлкенберг и Адриан Сутил се погрижиха в топ 10 на тренировката да има четирима германци и заеха съответно 9-та и 10-та позиция.
Етикети:Манчестър Юн
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ