Руският пилот на Рено Виталий Петров удиви Формула 1 средите с емоционално интервю за телевизия Русия 2, в което откровено отправя критики към стратегията и обновленията в отбора.
Според Петров нито един от новите методи за подобряване на резултатите не е проработил и дори е осакатил болида до степен, която не позволява да се атакува зоната на точките. Също така състезателят заяви, че не трябва да се винят пилотите за слабото представяне напоследък, защото стратегията не е била на ниво, както и работата на механиците по време на спиранията в бокса.
По-късно обаче мениджърът на руснака Оксана Косаченко обясни пред Reuters, че Петров е говорил с директори на отбора и се е извинил за острите си думи. Според Косаченко, те били провокирани от емоциите по време на разговора и подобно нещо никога няма да се повтори.
„За съжаление не мога да кажа нищо лошо за отбора си, тъй като имам такава клауза в договора си", бе казал Петров. „Но в медиите почна да се пише прекалено много за проблемите, като се посочва, че от тима критикуват пилотите."
„Извинявам се, но ако видите интервютата ми, ще се убедите, че никога не съм говорил лошо за отбора, въпреки няколко загуби напоследък. Колко точки изгубихме, заради питстоповете? А колко, заради стратегията?"
Рено е регистрирал само шест точки в последните осем състезания, като обнадеждаващият дебют на Бруно Сена бе заличен с последвалите посредствени представяния от страна и на двамата пилоти на френския отбор.
„Загубихме позиции на пистата в 10 състезания, може би и повече. Можехме да се представим по-добре и да спечелим точки дори и без отличен болид, само да имахме добра стратегия", продължил Петров.
„Не можех да казвам пред медиите, че сме загубили точки, заради лоши питстопове, но вече прекратявам мълчанието си. Край - не мога да го държа в себе си повече."
„В първите пет-шест състезания изглеждахме много силни. Не можехме да се мерим с Ферари, МакЛарън и Ред Бул, но се доближавахме значително до Ферари, а и бяхме далеч по-бързи от Мерцедес. За нас не беше трудно да се класираме за третата сесия на квалификациите дори с един комплект гуми и без да използваме 100-процентовия потенциал на колата."
„После обновихме аеродинамичния тунел, имахме нови части, които обаче не проработиха. Така че работихме усилено върху предното крило, задното крило, дифузьорите и дъното, но каквото и да правехме, беше безполезно."
„Вместо прогрес, за около 10 състезания не разполагаме с колата, която имахме в началото на сезона."
Петров бе казал също, че не може да се чувства сигурен за бъдещето си в Рено, независимо от факта, че има договор за 2012-та година. Ерик Булие вече си създаде реноме на нетърпелив отборен директор, след като намекна, че няма да чака вечно Роберто Кубица да се завърне и отстрани заместника му Ник Хайдфелд.
„Ясно е, че имам контракт, но дори световният шампион Кими Райконен бе помолен да напусне Формула 1 за определена сума пари. Така че е трудно да останеш, ако някой иска да те премахне."
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ