Верн и Ред Бул останаха непобедени и в последния тест в Абу Даби

галерия:

снимка: Getty Images

Френският пилот Жан-Ерик Верн с Ред Бул остана непобеден в тридневните тестове за млади пилоти, които се провеждат в Абу Даби, след като даде най-бързо време и в последната сесия днес следобед.

 

Най-бързата обиколка на Верн от сутринта бе само на четири десети от постижението на новия световен шампион Себастиан Фетел, с което той спечели квалификацията в Абу Даби. Това се оказа достатъчно за първото място на французина след 1:38.917 минути, оставяйки втория Сам Бърд с Мерцедес на близо две секунди след себе си.

 

Сутринта Бърд остана последен, тъй като бе зает с тестване на новата отделителна система на "сребърните стрели", но в следобедната сесия направи няколко бързи обиколки, които го изведоха до втората позиция. Както и повечето от другите отбори, Мерцедес заложи повече на работа по развитието на болида, отколкото да се състезава за най-бърза обиколка, като Бърд навъртя цели 102 обиколки.

 

На трето място завърши тест пилотът на Ферари Жул Бианки, а след него се наредиха Оливър Търви с МакЛарън и Макс Чилтън с Форс Индия. Времето на Чилтън се получи веднага, след като на пистата бе вдигнат червен флаг, заради Естебан Гутиерес (Заубер), който завърши шести. Чилтън подобри времето си преди и след прекъсването, което означава, че е бил спрян точно, когато е правел най-бързите си обиколки.

 

Мирко Бортолоти, който замести Валтери Ботас зад волана на Уилямс се класира на седма позиция, като бе по-бърз с четири десети от секундата от тестващия за Торо Росо Кевин Чекон.

 

Пилотът на Лотус Александър Роси остана девети, на 5.366 секунди след победителя Верн. Американецът имаше известни проблеми, заради високия си ръст, но все пак успя да навърти 74 обиколки.

 

Жан Шару с Рено приключи тестовете на 10-то място, а последните четири позиции бяха заети от Стефано Колети (Торо Росо), Натанаел Бертон (HRT), Робърт Викенс (Върджин) и Чарлс Пик (Върджин).

 

По време на тридневните тестове за млади пилоти в Абу Даби отборите използваха различни гуми на Пирели от 2011 и 2012 година. Също така в резервоарите на болидите се използваше различно количество гориво в сесиите, което прави трудно обективното сравняване на най-бързите времена.