В Лотус са сигурни, че могат да догонят МакЛарън и Ред Бул

снимка: LotusF1Team

Водещият инженер на Лотус Алън Пърман смята, че Кими Райконен и Ромен Грожан са готови да бъдат конкуренция на МакЛарън и Ферари в борбата за победи във Формула 1 и се надява тимът да няма повече проблеми в предстоящите състезания.

 

Болидът на Лотус E20 показа потенциал в първите два старта от настоящия сезон, особено в квалификациите, но все още не се е доказал напълно по време състезанията.

 

Грожан отпадна рано и в Австралия, и в Малайзия, след катастрофи, докато Райконен се представи добре, но имаше спънки в квалификациите. На „Албърт парк" той отпадна в К1, а на „Сепанг" имаше проблеми със скоростната кутия и бе наказан с пет места.

 

Това означава, че в Лотус все още не знаят колко бързи са в действителност, но Пърман има причини да вярва, че тимът има потенциал да е най-добрият в „кралските гонки" след Ред Бул и МакЛарън.

 

„Ще е добре, ако нямаме проблеми в следващите състезания - без наказания и катастрофи след първите няколко завоя от страна на Грожан. Мисля, че най-добри са МакЛарън и Ред Бул, но след това идваме ние. Зная, че Мерцедес бяха трети на старта в Малайзия, но темпото им по време на състезанието не беше нищо особено.

 

Мислех, че ще ни е доста трудно срещу Нико Розберг на „Сепанг", но в крайна сметка неговото темпо беше като нашето, ако не й по-лошо.

 

Ферари свършиха чудесна работа в последния старт, но щеше да е по-различно, ако не бяхме наказани. Те ще хвърлят всичко в това да подобрят болида си, но ние можем да се справим.

 

Ще има битка, ще направим всичко, за да сме в близост до големите момчета", заяви водещият инженер на Лотус пред AUTOSPORT.

 

Докато някои тимове, като Заубер и Ферари, се представят по-добре на състезания, отколкото в квалификации, Пърман отчита, че неговият екип е по-добър в една обиколка, отколкото в състезание.

 

„В квалификационните сесии показваме, че колата ни е добра. Винаги се нареждаме на челни позиции. За състезателното темпо не можем да говорим, защото още не сме го видели, но няма причина да не е добро. Докато не проведем едно нормално състезание обаче няма да можем да го оценим.

 

Искаме да класираме и двете коли в топ 10 без наказания, без проблеми със скоростната кутия, без катастрофи в първите завои и след това ще имаме едно добро състезание. Надявам се, че ще можем да постигнем това в Китай" добави инженерът.

 

Той смята, че не е кой знае какъв плюс да имаш кола като тази на Заубер например, която е на ниво в неделите, но няма необходимата скорост в квалификациите.

 

„Когато стартираш в челото имаш повече пространство на пистата. Без съмнение Заубер имат кола, която е добра в състезателен ритъм, но не се представят сполучливо в квалификациите.

 

В нормална ситуация, ако се класираш на по-предно място на стартовата решетка и запазиш ритъма си и по време на състезанието ще ги изпревариш.

 

Аз смятам, че нашата кола е по-добра, въпреки успехите на Заубер по време на надпреварите", завърши Пърман.