Отговорникът за пистата „Каталуня" Салвадор Сервиа отговори на въпроси на АUTOSPORT по казуса с бъдещето на трасето и като цяло на Гран при на Испания.
Наскоро притежателят на рекламните права Бърни Екълстоун обяви, че европейските състезания нямат перспектива в календара на Формула 1. Правителството на Испания пък обяви, че ще търси преразглеждане на бюджетите за подобни мащабни събития, каквито са стартовете във Валенсия и Барселона.
Имаше много спекулации около бъдещето на Гран при на Испания заради коментарите от правителството, че ще преосмисля финансирането на големи събития като старта от Формула 1. Каква е истинската ситуация?
Истинската ситуация е, че имаме договор до 2016-та година и работим по организацията на състезанието през 2012. Нашето намерение е, ако можем, да продължим да сме домакини на Гран при до 2020-та година.
Формула 1 е идвала тук в продължение на 20 години и целта ни е да приемаме стартове още 20. Колкото до останалото, никой нищо не е споменавал официално. Чета новини за някакви срещи, но никой не ми е казвал нищо.
Единственото, което мога да кажа към днешна дата, е, че няма промяна в намеренията ни.
Като се има предвид икономическата ситуация, изгодно ли е да изпълнявате сегашните договори?
Това е спорно. Винаги казвам, че ако пистата е пълна с хора по трибуните, няма да имаме никакви проблеми. Ако има празни места, значи ни трябват парите на зрителите, а не можем да разчитаме на тях в момента.
Това е тъжната реалност. Но в такива ситуации е разбираемо, защото кризата притиска правителството и самите привърженици, които не могат да дойдат на пистата.
Трябва ли бизнес моделът на Формула 1 да се промени, за да бъдат подпомогнати писти, които не се ползват с финансова подкрепа от местните правителства?
Основното е да накараме един фен да дойде на пистата. Ако всички места са заети, тогава няма да има никакъв проблем. Но заради финансовата криза посещаемостта е намаляла на всички състезания.
Не вярвам, че винаги ще бъде така, но по-добре да се опитаме да променим собствената си съдба. Предпочитам да направим всичко възможно, за да върнем хората на трибуните и да се надяваме, че съвсем скоро ще се намираме в по-добра ситуация.
Зависи ли продажбата на билетите от представянето на Ферари и Фернандо Алонсо?
Никой не си прави труда да проучва точно това, но съм сигурен, че е така. Ако Ферари и Алонсо се бяха представили в първите 4 кръга както в последните, съм убеден, че щеше да има позитивна реакция от феновете. Сега надеждите ни се насочват към предстоящия сезон 2012.
Екълстоун спомена, че не мисли да търси алтернативи на състезанията във Валенсия и Барселона. Има ли такава възможност?
Не знам нищо за такова нещо. Няма нищо официално и трябва да спрем тези слухове. Ако някой ден се случи нещо, ние първи ще го съобщим.
Не сте говорили за подновяването на сделката за домакинство на Гран при, нали?
Не, защото не е дошъл моментът. Имаме договор до 2016-та година и ще говорим за подновяване чак през 2015-та. Надявам се тогава нещата да са по-добре и да се споразумеем до 2050! (смее се).
Сега трябва да мислим как да бъдем успешни по отношение на посещаемостта. 2011-та беше най-лошата по този показател за последните седем или осем години.
Как ще коментирате изказването на Екълстоун, че Европа е свършена за Формула 1?
Той си има бизнес, който трябва да ръководи по най-добрия възможен начин. Коментарите му очевидно са в тази насока. Има много клиенти от Азия и хора от други континенти, които са склонни да плащат огромни суми, така че е нормално да не му пука особено, ако някое от европейските състезания изхвърчи от календара.
Миналата година рекламодателите се притесняваха от евентуалния негативен отзвук от страна на феновете към новите двигатели, които ще влязат в употреба от 2014-та. Имате ли притеснения относно отлив на публиката заради различния звук на моторите?
Първо си мисля, че трябва да имаме доверие на отговорните лица. Формула 1 се промени много технически през годините и интересът към нея не е изчезнал. Не мисля, че ще направят грешка, която ще намали интереса.
Състезанията ще бъдат вълнуващи, докато има правила, които поддържат малка разлика между болидите. Не мисля, че нововъведението заслужава специално предупреждение. Ако се окаже някаква трагедия, ще променят правилата отново.
КоментариНапиши коментар
1
00
2
00
3
00
ОЩЕ КОМЕНТАРИАнонимен
Със Валенсия ще си правят конкуренция!
ОтговорАнонимен
и това ли трасе от европа ще махнат?
ОтговорАнонимен
Хубаво трасе,дано да останат още дълго на него :)
Отговор