Себастиен Льоб (Citroen) спечели рали „Австралия", десети кръг от световния шампионат. Мико Хирвонен (Ford) завърши втори след изключително оспорван двубой с Дани Сордо (Citroen), като по този начин запази първата си позиция в класирането при пилотите. Разликата между него и Себ обаче е само една точка, като до края на сезона остават два старта.
Яри-Мати Латвала (Ford) отново спука гума, което позволи на Себастиен Ожие (Citroen Junior) да мине пред него и да финишира четвърти. Челната осмица допълниха Матю Уилсън (Stobart Ford), Хенинг Солберг (Stobart Ford) и Федерико Вийагра (Munchi's).
Рали „Австралия", което се завърна с изцяло нов облик в календара на Световния рали шампионат след двугодишна пауза, определено не започна добре за настоящия световен шампион. Льоб се оплакваше от липсата на сцепление в петък, като единствено фактът, че Мико Хирвонен трябваше да чисти отсечките като водач на колоната, му позволи да не изпуска финландеца.
В събота обаче Льоб се върна към добре познатото ни темпо и след серия етапни победи излезе начело. За да си гарантира по-добра стартова позиция, в края на деня той върна газта и пропусна пред себе си Мико и Дани Сордо. Именно този ход се оказа печеливш, защото в неделя Себ с лекота се откъсна напред още след първия етап и без проблем задържа преднината си до последния.
„Тази победа е много ценна, защото битката беше много здрава, а и не сме печелили от много време", коментира Льоб, който за последно триумфира на рали „Аржентина" в края на април. „Естествено, важна е и за шампионата. Наистина съм много щастлив. Следващият кръг е в Испания, изоставаме с една точка спрямо Мико, така че ни очаква наистина сериозна битка.
Серията от три поредни победи на Мико Хирвонен, която го прати в челото на временното класиране, приключи с второто място в Австралия, но за пореден път финландецът показа невероятно постоянство и темпо. Въпреки че водеше колоната и чистеше отсечките, пилотът на Ford парира атаките на третия Дани Сордо и по този начин запази шансовете си за титлата. Но това съвсем не беше лесно, тъй като двамата на няколко пъти си разменяха позициите днес, а преди последния етап Хирвонен водеше с нищожните 2,1 секунди.
22-километровата „Репко" трябваше да реши второто място, като Дани определено имаше предимство като втора кола. Бясната атака на Мико обаче приключи с етапна победа и той спечели осемте точки, макар и с крехкия аванс от 4,6 секунди спрямо Сордо.
„Това беше един наистина тежък уикенд", сподели Мико след финала. „Карахме на пълна газ от старта до финала. Citroen обаче изиграха много добре картите си вчера и нямаше как да спечеля. Мисля, че ситуацията щеше да бъде много по-различна, ако бях зад тях. Но нека забравим това състезание и продължим напред, защото нищо не е загубено."
Само 17,1 секунди разделяха първите трима след финала на рали „Австралия". Четвъртият Себастиен Ожие обаче остана на повече от минута и половина зад лидерите, въпреки че в петък се движеше втори. Две грешки в съботния ден му попречиха да се бори за място на подиума, но в неделя французинът кара чисто и завърши с 28,7 секунди аванс спрямо петия Латвала. А като се има предвид, че до последно не се знаеше дали Ожие ще може да завърши сезона със Citroen Junior, спечелените пет точки са повече от добро постижение.
Яри-Мати стартира отлично рали „Австралия" и поведе колоната в петък, но две спукани гуми го лишиха от възможността да се бори за подиума и да помага на Мико в битката му със Себ. Първата дойде в края на съботния ден, а втората - още на втория етап тази сутрин. „Загубихме всичко заради тези две спукани гуми", признава Латвала. „Започнахме отлично, водехме колоната след петъчния ден, но за съжаление този път просто не се получи. Не съм доволен, но поне завършихме."
Матю Уилсън се пребори за шестото място, след като малшансът за пореден път споходи неговия съотборник Хенинг Солберг. Норвежецът излетя от пътя тази сутрин, но все пак продължи надпреварата, макар и с проблеми в управлението. Повреда в спирачния апарат обаче забави неговите механици в сервизния парк по обяд, което му коства 20 секунди наказание и на практика и всякакъв шанс да се бори за шестото място.
Пилотът на Munchi's Ford Федерико Вийагра завърши полседен в зоната на точките, а в група N най-добро време даде деветият в общото класиране Хайдън Падън (Mitsubishi Lancer Evo 9). Но тъй като новозеландецът не бе регистриран за P-WRC, победата в шампионата на ФИА за серийни автомобили отиде при десетия Мартин Прокоп (Mitsubishi Lancer Evo 9). Чехът спечели титлата в J-WRC тази година на рали „Финландия", но продължи програмата си в P-WRC, където с десетте точки от Австралия заема престижното трето място.
Лидерът в шампионата Арминдо Араужо (Mitsubishi Lancer Evo 9) завъши тринайсети в общото класиране и четвърти в група N. Със спечелените пет точки обаче той е недостижим на върха в P-WRC, но крайната дума ще има ФИА, тъй като Насер Ал-Атиах обжалва наказанието, което получи след рали "Акрополис".
Два кръга преди финала Мико Хирвонен е начело във временното класиране с аванс от една точка. Следващият старт обаче е рали "Каталуня", където Себастиен Льоб и Citroen нямат загуба вече четири години. Дали серията ще продължи, предстои да видим между 2 и 4 октомври.
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ