Рали Австралия: Надлъгването продължава

снимка: Wikipedia

Една десета от секундата разделя първите трима след втория ден на рали „Австралия". Дани Сордо (Citroen) е начело, а претендентите за световната титла Себастиен Льоб (Citroen) и Мико Хирвонен (Ford) са плътно зад него с абсолютно еднакви времена.

 

Лидерът от вчера Яри-Мати Латвала (Ford) се смъкна на четвърта позиция, след като спука гума при второто преминаване на „Бош". Citroen заложи на стратегията в края на деня, за да може утре Хирвонен да води колоната и съответно - да чисти и отсечките.

 

Вторият ден на рали „Австралия" започна отлично за Латвала. Падналият през нощта дъжд бе намокрил отсечките около Кингсклиф, което автоматично означаваше, че лидерът може да кара на пълна газ, тъй като прашният горен слой макадам бе достатъчно мокър, за да не създава проблеми. Още на втория етап обаче настилката започна да изсъхва и Латвала влезе в ролята на "чистач", като Льоб и Хирвонен с лекота топяха преднината му в челото. Финландецът все пак задържа първото място преди обедния сервиз, но на 3,5 секунди зад него вече се движеше Льоб, а на 7,9 - неговият съотборник в екипа на BP Ford.

 

С три бързи етапни победи следобед обаче Себ оглави колоната, като преди последната същинска отсечка (денят отново завърши с двете преминавания на суперспециалния „Туийд") водеше с 11,1 секунди на излезлия междувременно на втора позиция Хирвонен. Но тъй като чистенето на отсечките се оказва най-сериозното предизвикателство този уикенд в Австралия, Себ върна газта в края на етапа, за да пропусне Мико пред себе си и по този начин да си гарантира по-добра стартова позиция за утре. Дани Сордо също все включи в стратегията на своя съотборник, като мина на второ място, а Льоб завърши трети. Междувременно Латвала изгуби цели 50 секунди заради спукана гума в същия този етап и на практика напусна битката за победата.

 

„Трябваше да го направя, въпреки че това определено не ми харесва", обяснява Себ за стратегията, която приложи в края на деня. „Сто пъти по-добре беше, когато във втория и третия ден използвахме обратен ред на стартиране. Тогава не трябваше да мислим въобще за подобни глупости и просто карахме на пълна газ. Но няма как да спечеля, ако трябва да чистя отсечките утре."

 

До края на деня оставаха двете минавания на суперспециалния „Туийд", които оформиха и временното класиране. По традиция те бяха спечелени от Себастиен Ожие (Citroen Junior), но в челото на колоната излезе Дани Сордо, а на една десета зад него завършиха двамата претенденти за титлата Хирвонен и Льоб. Латвала запази четвъртото си място, но е на 44,4 секунди зад лидера.

 

Себастиен Ожие, който стартира деня от втора позиция, допусна серия от грешки и вече се движи пети. Французинът се завъртя на първия етап тази сутрин, а на "Дейко 2" излетя от пътя, макар и без сериозни последици за автомобила. Подобна бе и съдбата на Хенинг Солберг (Stobart Ford), който финишира втория етап с разбита предница и без челно стъкло. Норвежецът все пак продължи надпреварата и завърши деня на шеста позиция, макар и на близо три минути зад лидерското трио. Неговият съотборник Матю Уилсън обаче е плътно зад него, а челната осмица допълва Федерико Вийагра (Munchi's).

 

Третият последен ден е най-дългият от програмата на рали „Австралия", като включва десет класически етапа с обща дължина от 124,48 километра. Хирвонен ще поведе колоната на „Монро" в 07:14 (00:14 българско време), а финалът е предвиден за малко след 13:00 (06:00).