Фернандо Алонсо се представи на страхотно ниво в първите тренировки на Нюрбургринг и логично записа най-добро време, с което остави на близо половин секунда зад себе си пилотите на Ред Бул. По този начин испанецът намекна за огромните възможности на болида си и за момент поне секна спекулациите, че единствената причина за победата му във Великобритания е забраната за обдухване на задните дифузьори.
Днес по време на тестовете, естествено, правилата бяха променени във вида им от Гран при на Европа, но Ферари отново се представи доста по-добре от тоталния доминатор през сезона Ред Бул.
Алонсо записа време 1:31.894 и единствен загатна за потенциала си да слезе под 1:32 минути, след като Марк Уебър и Себастиян Фетел останаха на 0.323 и 0.374 секунди от лидера. Ако се гледат обаче най-добрите времена на пилотите в отделните три сектора от пистата, то испанският състезател на Скудерията регистрира дори още по-изразителна преднина - 0.435 спрямо Уебър и 0.484 спрямо Фетел. Австралийският пилот на Ред Бул извлече оптималното време от своите бързи рундове и направи най-добрите си постижения в отделните сектори именно в най-скоростната си обиколка. Световният шампион пък можеше да се представи само с две хилядни по-добре, докато Алонсо показа възможности за цели 0.112 секунди по-силно време.
Дженсън Бътън също постигна оптимален резултат със своя МакЛарън, но въпреки това се нарежда осми в класирането за „Оптимално време" - сборът от най-бързите времена в отделните сектори, който се прави чисто информативно и има отношение единствено при преценката за възможностите на болида. В този смисъл впечатление правят пилотите на Мерцедес, които са могли да запишат по-добри времена с почти три десети от секундата.
Ако се сметнат времената от първата тренировка, излиза, че Върджин и Испания Рейсинг може да имат проблеми в квалификациите утре с покриването на 107% от времето на лидера. Все пак, трябва да се вземе предвид фактът, че състезателите на Върджин се движеха единствено с медиум гумите на Пирели, които се представят с около секунда на обиколка по-бавно от меките. Ник Хайдфелд също не сложи по-бързите сликове и това се отрази на цялостното му класиране в тестовете, като остана на почти 4 секунди от лидера Алонсо.
Друг любопитен факт от първата тренировка е този, че Нараин Картикеян отново получи възможността да кара за Испания Рейсинг и дори се представи с шест десети от секундата по-добре от Даниел Рикардо, който го замени в тима за оставащата част от сезона.
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ