Както се очакваше, Гран при на Монако отново няма да протече с повече от 1 зона за активиране на подвижното задно крило (DRS).
ФИА прецени, че ще бъде по-добре за състезателите, ако само в един участък от пистата в Монте Карло могат да активират системата.
Зоната за това остава същата като миналата година - на старт-финалната права, като местата за засичане на разликите между болидите са между завои номер 16 и 17.
За първите 5 кръга от Формула 1 през тази година всяка писта имаше по 2 означени DRS зони, но уличното трасе в Монако не позволява подобен ход от съображение за сигурност.
През 2011-та и 2012-та година състезателите нямаха право да използват подвижно задно крило в тунела на пистата, но тази забрана няма да има стойност през настоящата кампания, защото ФИА промени значително правилата за употреба на DRS.
В предишните 2 кампании пилотите можеха да активират задното си крило по всяко време в тренировките и квалификациите, затова им беше забранено да го използват в тунела в Монако.
От 2013-та година обаче дори в тренировъчните и квалификационни сесии е задължително DRS да се използва единствено в обозначените зони на пистата.
Пистата в Монако претърпя някои промени миналата година с цел подобряване качеството и безопасността на състезателите. На няколко места цялата настилка беше подменена, за да се избегнат издатините, които карат болидите да подскачат, както се случи през 2011-та година.
Изходът от питлейна стана по-прав, а на изхода от Шикана беше премахнат огромния кран до бариерите, така че сега пилотите имат с около 15 метра повече място покрай трасето в случай на излизане от очертанията.
Етикети:Левски
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ