Ред Бул е най-бавният болид на решетката

снимка: Getty Images

Предсезонните тестове във Формула 1 вече са история и настъпи времето за последни анализи преди официалното начало на новия сезон - Гран при на Австралия на 17-ти март.

 

Според показателите на болидите до момента станаха ясни някои доста любопитни факти за това как инженерите от различните отбори са си свършили работата през зимата и на кои компоненти са наблегнали повече.

 

Всеизвестен факт е, че Ред Бул никога не се е славел с болид, който е изключително бърз по правите и по-скоро „червените бикове" са залагали на аеродинамика и страхотен баланс при завоите.

 

Данните от тестовете в Барселона отново потвърждават този факт, но от тях също така личи, че Ред Бул дори е най-бавният болид по правите на пистата „Каталуня".

 

Максималната скорост, която достигна новото изобретение на Ейдриън Нюи - RB9 - беше 307.7 км/ч, което е с 13 км/ч по-бавно от най-бързия болид на пистата - този на Маруся.

 

Ферари и Заубер имат еднакви показатели по отношение на максималната скорост и делят второто място с 316.7 км/ч. Форс Индия с двигател на Мерцедес има абсолютно същата максимална скорост на правите.

 

МакЛарън следва в тази импровизирана таблица, а най-бързият болид с двигател на Рено е Лотус, който достигна до 314.9 км/ч.

 

Дори Торо Росо (двигател на Ферари) и Уилямс (агрегат на Рено) са с 5 км/ч по-бързи от Ред Бул.

 

Както Ейдриън Нюи и Себастиан Фетел доказаха в последните три сезона обаче, шампионската титла във Формула 1 не изисква да бъдеш най-бързият в правите на пистите.