Райконен продължава тестовете с още повече натоварване

снимка: LotusRenaultGP

Днес Кими Райконен ще проведе втората сесия от специалните тестове с отбора на Лотус на пистата край Валенсия.

 

През първия ден финландецът навъртя над 300 километра с модела от 2010-та година Рено R30, използвайки три чифта трайни демонстрационни гуми на Пирели.

 

За днешния ден тимът е подготвил четири чифта гуми и Ледения ще направи още повече обиколки.

 

„Ще направим няколко обиколки с пълен, а после и с празен резеровар. Има още няколко промени, които искаме да изпробваме днес.

 

Например начинът на стартиране е по-различен от този, който е познат на Кими от Ферари. Трябва му още скорост преди да седне в новата кола", обясни пред AUTOSPORT водещият инженер в тима на Лотус Алън Пърман.

 

Екипът е структурирал тренировките изцяло според нуждите на Райконен, за да може той по-бързо да се аклиматизира и настрои отново на вълната на Формула 1, преди да дойдат първите официални предсезонни тестове на испанската писта „Херес".

 

Откакто бившият пилот на Макларън и Ферари напусна най-престижната автомобилна надпревара, ФИА забрани презареждането по време на състезания и опита, който трябва да придобие Ледения с различни нива на горивото в автомобила също е ключов.

 

„Това не са традиционни тестове. По скоро пробваме това, което той иска и тренираме бързината му. Начертали сме план и до голяма степен го изпълнихме в понеделник. Но още сутринта казах на Кими, че тези тестове са за него и ако иска да направим нещо различно, няма проблем, сега е моментът.

 

Направихме някои промени и му дадохме възможност да кара със заредена докрай кола, защото това е нещо, което не е правил преди да напусне Формула 1. Така че имаше възможност да усети машината по-тежка, което прави разлика от 4 или 5 секунди на обиколка. Планът за вторник е същият", съобщи Пърман.

 

Световният шампион от 2007-ма година продължава с желание своята подготовка, която има за цел да му предостави възможност да придобие повече опит, след като финландецът не е сядал в болид от Формула 1 от ноември 2009-та година.

 

„Определено колкото повече обиколки правиш, толкова повече свикваш с колата и гумите", потвърди самият Райконен.