"Пистата на Америките“ в САЩ се превърна в една от най-вълнуващите във Формула 1 календара.
Голямо успокоение за Щатите, които на няколко пъти се проваляха в опитите си да участват в шоуто на Кралските гонки.
Черешката на тората бе тоталния провал през 2005-а , когато на пистата в Индианаполис стартираха само 6 коли, заради проблеми с гумите.
Това обаче е в миналото, а бъдещето изглежда светло. Все пак нека видим как стоят нещата в настоящето и разгледаме особеностите на Гран При на САЩ 2013.
От всичко по малко
Дългата 5,516 км писта има 20 завоя, които предлагат вълнуващи изпитания за пилотите – няколко изкачвания и спускания, технични завои, редуващи се с бързи и дълги виражи.
Дизайнерите Таво Хелмунд, Кевин Швантц и Херман Тилке са се опитали да вземат най-доброто от другите писти в календара и да го приложат в едно „мечтано“ трасе.
Първият завой е нещо като „Червената вода“ на пистата „Спа“ в Белгия, докато втори и трети са подобни на известния „Сена S” в Бразилия.
Завои 4, 5 и 6 са идентични с бързите такива на „Силвърстоун“ във Великобритания, а 12-и и 14-и напомнят на секццията около стадиона на „Хокенхайм“.
Към края завоите приличат на тези в „Истанбул Парк“. Най-доброто място за изпреварване изглежда 12-и завой, който е след дългата обратна права.
Визитка:
Дистанция: 308.896 км
Дължина: 5.516 км
Брой завои: 20
Брой обиколки: 56
Рекорд на пистата: 1:39.347 (Себастиан Фетел, Ред Бул)
Последен победител (2012): Люис Хамилтън (МакЛарън Мерцедес)
Зрителен капацитет: 120 000
Гуми за състезанието (2013): Твърди и средно-твърди
Ето какво казва четирикратният световен шампион Себастиан Фетел за пистата:
„Понякога състезанието е повече рали, отколкото Формула, защото е много хлъзгаво. Първата секция след изкачването на хълма е много предизвикателна и често се затруднявам да позиционирам колата, където желая.“
През 2012-а, когато бе дебютът на пистата, спечели Хамилтън с МакЛарън, а състезанието бе изключително драматично. 14 обиколки преди края британецът успя да изпревари Фетел и така да остави живи надеждите на Фернандо Алонсо, който финишира трети тогава.
Гумите
Както всички знаят, през последните сезони най-важно е пазенето на гумите в дълга серия от обиколки. За тазгодишното Гран При от Пирели са избрали твърдите и средно твърдите смеси:
"Твърдите и средно твърдите гуми са най-подходящи за "Пистата на Америките", защото тя изисква голяма издръжливост на смесите.
Това е така, защото някои от секциите на трасето са много "агресивни" към гумите и ги износват сериозно. Тази писта е нещо подобна на "Спа" в Белгия.
Миналата година номинирахме същите смеси за тази писта и не сбъркахме. Сега очакваме по 2 спирания в бокса за повечето отбори," заяви Пол Хембри от Пирели.
Квалификацията за Голямата награда на САЩ е в събота от 20:00ч. българско време, а състезанието е в неделя от 21:00ч.
Етикети:Левски | Формула 1 | Гран При на САЩ | Писта на Америките
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ