Този уикенд всички фенове на моторните спортове очакват с нетърпение Гран При на Индия.
Състезанието, което се провежда на пистата „Буд" най-вероятно ще бъде домакин на спечелването на четвърта световна титла за Себастиан Фетел.
Пистата в Индия е проектирана от известния Херман Тилке, който е автор на почти всички нови трасета в календара на Ф1.
„Буд" е открита през 2011-та година, само 2 седмици преди началото на дебютното състезание от Ф1.
Стойността на трасето се изчислява на 400 милиона долара, а както повечето писти, проектирани от Тилке, има дълга права - около 1 км, която позволява изпреварвания, а завои 10,11 и 12 са подобни на завой 8 от пистата в Истанбул.
Визитка:
Дължина: 5.125 км
Брой обиколки: 60
Гуми за състезанието: Меки (жълти) и средно меки (бели)
Средна скорост: 213 км/ч
Максимална скорост: 321 км/ч
Дистанция: 308 км
DRS зони: две; между завои 3 и 4 и на финалната права
Рекорд на пистата: Себастиан Фетел (Ред Бул) - 1:27.249 (2011-та година)
Пол позишън 2012: Фетел (Ред Бул) - 1:25.283
Интересен факт: Само един пилот е печелил Гран При на Индия и само един пилот някога е водил обиколка на пистата „Буд".
Това очаквано е Себастиан Фетел, който доминира на тази писта през 2011-та и 2012-та.
Крайно класиране след Гран При на Индия 2012: 1. Себастиан Фетел (Ред Бул); 2.Фернандо Алонсо (Ферари); 3. Марк Уебър (Ред Бул); 4. Люис Хамилтън (МакЛарън); 5.Дженсън Бътън (МакЛарън); 6. Фелипе Маса (Ферари); 7. Кими Райконен (Лотус); Нико Хулкенберг (Форс Индия); 9. Ромен Грожан (Лотус); 10. Бруно Сена (Уилямс)
Както винаги през този сезон, гумите на Пирели ще бъдат от изключително важно значение и тяхното контролирано ниво на деградация ще донесе победата на най-съобразителния пилот.
Пирели са избрали меката и средно меката смес за това състезание, същите като от миналата година.
„Комбинацията от гуми бе избрана, за да донесе най-доброто съотношение скорост - издръжливост," уточняват от доставчика на гуми.
Фернандо Алонсо и Ферари пуснаха специално видео за пистата, в което испанецът обяснява ключовите аспекти на трасето:
„На правата се развива скорост около 300 км/ч, която трябва да намалим до 50, за да вземем завоя. Има много тежко спиране от 320 км/ч преди четвърти завой, след който излизането е много важно.
Най-трудната част от пистата са високоскоростните завои.Най-дългият завой в календара пък е 10-тият, след който имаме още два и излизаме на финалната права."
Етикети:Ювентус
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ