Доставчикът на гуми във Формула 1 Пирели обяви своите очаквания за разликата в представянето на двата компонента, които ще се използват по време на Гран при на Белгия и според компанията амплитудата във времената ще бъде най-голямата досега през сезона.
На пистата Спа отборите ще избират стратегия за употребата на медиум и меки консистенции, като се очаква разликата в представянето да бъде повече от 1 секунда, както обикновено се получава, заради голямата дължина на трасето - 6.9 километра.
Шефът на Пирели за моторните спортове Пол Хембри заяви, че Спа ще предостави изненади за отборите, заради вероятността при евентуален дъжд само част от пистата да се намокри, но изрази сигурността на фирмата в избора на гуми.
„Спа е най-непредсказуемото трасе поради много причини, а и след като никога не сме правили тестове тук, нямаме много информация", каза Хембри. „Все пак, от това, което сме видяли в минали състезания, най-вече във Валенсия и на Нюрбургринг, можем да кажем, че изборът на медиум и меки гуми е най-подходящ. Тази комбинация ще позволи на пилотите да демонстрират потенциала си и отборите ще намерят необходимия баланс на представянето. Трасето дава възможност за изпреварвания и се вписва идеално с философията ни."
Историята на Спа е свързана с едни от най-непредсказуемите и най-вълнуващи състезания във Формула 1. Ярък пример за драматично развитие на надпреварата е Гран при на Белгия през 1998-ма година, когато тимът Джордан (собственост на Еди Джордан, който анализира Формула 1 за ВВС) използва отборни заповеди, за да съхрани шансовете си за двойна победа и в последствие успява да го направи - водачът в надпреварата Деймън Хил научава в продължение на няколко обиколки, че съотборникът му на втора позиция Ралф Шумахер е с цели пет секунди по-бърз и скоро ще може да го изпревари. Тази информация провокира Хил да направи интересно предложение на отборния си директор Еди Джордан.
„Ще ви предложа нещо сега и мисля, че трябва да ме изслушате", казва Хил по радиото си, докато дъждът се изсипва на пистата. „Ако ние двамата се надпреварваме, можем да приключим без никакви точки, така че зависи от Еди. Ако не се състезаваме, имаме шанс да спечелим двойна победа. Изборът е ваш..."
Отговорът на Еди Джордан не закъснява - той информира Ралф Шумахер, че му е забранено да изпреварва Хил. След няколко повтаряния на инструкциите немският пилот потвърждава, че е разбрал отборните заповеди. В крайна сметка Деймън Хил печели състезанието, а Ралф остава на втора позиция.
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ