Феновете на автомобилите изпаднаха в нирвана за едно денонощие, в което бързите коли, най-новите технологии и здравата битка тържествуваха.
Разбира се, че става въпрос за най-старото автомобилно състезание за издръжливост - „24-те часа на Льо Ман“.
Здравата битка между Порше и Ауди завърши със страхотен триумф за рекордьорите в състезанието Порше, които вече имат 17 победи.
Победата се превърна и в най-голямата такава за пилотите на триумфиралата кола с номер 19 – Ник Танди, Ърл Бамър и Нико Хюлкенберг.
Впечатление прави името на последния - титулярният пилот в отбора на Форс Индия от Формула 1, което накара доста от хората в бранша да се замислят за бъдещето на „кралските гонки“.
След като Марк Уебър напусна Ред Бул и се присъедини към отбора на Порше в шампионата за издръжливост, много хора сметнаха, че това е естественият път на всеки пилот от Формула 1 – минава на по-ниско стъпало, но също едно от най-известните и интригуващи състезания.
След победата на Нико Хюлкенберг обаче мнозина се питат дали наистина Льо Ман е по-ниско стъпало от някое Гран При в календата на Формула 1.
Докато в момента във Формула 1 гумите определят кой ще победи, пестенето на гориво е основен фактор и редицата други рестриктивни правила ограничават способностите на колите и пилотите, то в шампионата по издръжливост технологиите са от последно поколение, рестрикциите са по-нормални и най-важното – пилотите натискат педала на газта докрай през цялото време и се съобразяват със стратегията, гумите и горивото в рамките на разумното, без това да разочарова зрителите, които, естествено, искат зрелище.
Та въпросът е – не се ли превърна шампионатът за издръжливост в по-интересен от постната продукция на Бърни Екълстоун в последно време.
На това мнение изглежда е самият Марк Уебър, който изпита и от двете: „Аз мисля от гледна точка на пилотите.Ако те са щастливи и карат на ръба на възможностите, и е рисковано, и търсят лимита на техниката, то тогава и феновете го харесват.
Във Формула 1 в момента не е така,“ отбелязва австралиецът пред The Telegraph. Освен всичко това, според него най-добрите коли в Льо Ман са „много футуристични, секси зверове, които трябва да бъдат окротени“.
Техническият директор на Лотус Ник Честър пък от своя страна защити Формула 1, като заяви, че той си представя как Гран При болид печели Льо Ман.
Въпреки че дистанцията в състезанието е около 18 пъти по-голяма от стандартно Гран При, Честър смята това за възможно.
„Тазгодишните изисквания за задвижваща система и скоростна кутия ни позволяват да изминем това разстояние, което бе голям проблем в миналото.
Сегашните Ф1 болиди могат да участват в състезание за издръжливост, такова вече е качеството на много от компонентите в колите. В миналото с V8 двигателите и старите скоростни кутии, това бе немислимо. Може би трябва да поговорим по въпроса за разработването на болид от Ф1 за състезанията по издръжливост и по-конкретно Льо Ман,“ изненадващо предложи техническият директор.
Един от уважаваните журналисти, пишещи за автомобилизъм, Кевин Исън, смята, че предложението на Честър би оказало положителен ефект върху състоянието на спорта в момента.
„Вместо на Ф1 пилот да му се дава поживен ден, за да се състезава в Льо Ман, дайте на отбор финансите, за да разработи формула за състезание в Льо Ман.
Докажете, че Формула 1 все още е най-великата,“ предизвика инженерите и ръководните лица журналистът.
Етикети:Формула 1 | Лотус | Марк Уебър | Милан | Нико Хюлкенберг | 24 часа на Льо Ман | Порше
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ