
Тимът на Уилямс назначи нов шеф на аеродинамиката и нов главен операционен инженер за следващия сезон - това са Джейсън Самървил и Марк Джилиан. Сам Майкъл и Джон Томилсън, които в момента заемат позициите, няма да работят с отбора след края на 2011-та година.
Днес сутринта от Уилямс излязоха с официално изявление, от което се разбира, че новите назначени ще започнат работа съответно Самървил от 15-ти август и Джилиан от 1-ви октомври, като за начало ще посещават състезанията, редом до главния инженер Майк Кълън.
„Джейсън и Марк ще донесат на тима още талант, опит и умения", сподели отборният директор и съсобственик Сър Франк Уилямс. „Смятаме, че заедно с Марк Кълън, ще можем да формираме ново ръководство, което ще изстреля отбора напред и ще го върне начело на състезанията."
Самървил вече е работил по аеродинамиката на Уилямс и БМВ - това стана през шампионската 1999-та година в състезанията 12 часа на Себринг и Льо Ман 24. Същият сезон той се премести във Формула 1, а през 2003-та премина в Тойота. Когато японският отбор прекрати участието си в спорта, Самървил отиде в Рено през 2009-та година и е изиграл основна роля за изграждането на автомобила на Ник Хайдфелд и Виталий Петров.
Джилиан започва кариерата си във Формула 1 през 98-ма в МакЛарън, а 2001-ва е повишен в отговорен оператор на аеродинамиката. Следващият сезон се мести в Ягуар, но през 2005-та се отказва от работата си там (по това време вече отборът се казва Ред Бул), за да стане професор в Университета Съри, преди да се завърне във Ф1 с Тойота.
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ