
Tестовете по време на сезон във Формула 1 се завърнаха и се осъществиха на пистата „Муджело" в близост до италианския град Флоренция. Логично отборът на Ферари бе основен инициатор на събитието именно в Ботуша, като въпреки някои непривични за „Кралските гонки" характеристики на трасето, керванът на Формула 1 все пак отпътува до Италия, за да започне тестове преди Гран при на Испания.
Времето бе странно за пистата „Муджело", защото първият от трите дни премина почти изцяло под силен дъжд - това бе основната от многото причини, които да се посочат за неуспеха като цяло на тестовете по време на сезона.
Отборите прекараха първия дъждовен ден почти изцяло в гаражите си, изчаквайки трасето да изсъхне, за да може да се изпробват някои от новите компоненти по болидите - това не се случи, но все пак италианската публика се наслади на най-бързата обиколка на Фернандо Алонсо.
Видимо феновете на Формула 1 на „Муджело" бяха повече дори от Гран при на Бахрейн, но това бе единственото положително нещо от събитието. В първия ден следобедната сесия бе прекратена, защото хеликоптерът за спешни случаи не можеше да излети поради ниска видимост, провокирана от неспиращия дъжд.
Вторият и третият ден преминаха при по-приятно и подходящ климат за завъртане на обиколки, но загубата на време като цяло провали програмата на много от отборите. Не се мина и без инциденти - в четвъртък сутринта имаше малък пожар в гаража на Заубер, който доведе до изгаряне на пластините по двигателя на болида. Фернандо Алонсо пък удари своето Ферари в предпазните бариери около трасето, които бяха очевидно по-близко до самата писта от обикновеното за Формула 1.
Скудерията имаше планове да изпробва няколко обновления по болида си - като по-традиционна версия на изпускателната система - но дъждът в първия ден и времето, отделено за ремонт на блъснатия F2012 осуетиха намеренията на Стефано Доменикали и компания.
Испания Рейсинг изцяло бойкотира събитието, а МакЛарън реши да заложи на резервните си пилоти Гари Пафет и Оливър Търви. Кими Райконен пък изобщо не излезе на трасето за Лотус, след като тимът реши да заложи на Ромен Грожан за всичките три дни заради загубата на време, докато валеше дъжд.
Повечето пилоти бяха ентусиазирани за тестовете, защото не бяха посещавали „Муджело" досега, но някои като Виталий Петров, изобщо не се насладиха на тестовете.
„Пистата не е достатъчно безопасна, защото бариерите около трасето са много близо до него и ако за миг загубиш контрол или не успееш да вземеш завой, веднага се блъскаш в тях. Прекалено е бърза за Формула 1 и ако случайно напрежението в гумите спадне внезапно, рискуваш да направиш голяма катастрофа", каза Петров.
Думите му донякъде бяха подкрепени от отборните директори на Ред Бул и Лотус Крисчън Хорнър и Ерик Булие.
„Всяко време за тестове е полезно, но по-важно е да се осмисли дали е полезно за Формула 1 да има тестове по време на сезона. По отношение на спестявания на средства тези тестове не помагат на нито един отбор", каза Хорнър.
„Щеше да е хубаво да бяхме пропуснали „Муджело", коментира Булие. „Сигурен съм, че Ферари са много доволни, защото те имаха проблеми досега през сезона.
Щеше да е по-добре за нас да си бяхме получили още един тест февруари, но това зависи от гледната точка. Отборите с добри болиди не се нуждаят от подобни тестове, те са полезни само за екипите, които имат нужда резултатите си".
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ