Монтедземоло за Бърни: Явно е вече твърде стар да бъде шеф

снимка: БТА

Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло реагира остро на скорошното изказване на Бърни Екълстоун, че претенциите на Скудерията по случая с жълтия флаг на Себастиан Фетел в Бразилия са „смешни".

 

Според босът на италианския гигант в моторните спортове явно Екълстоун е прекалено стар, за да бъде шеф, защото не може да контролира логично подбора си на думи.

 

Монтедземоло също така изрази недоволството си от някои промени в правилника на ФИА за Формула 1 и напомни на Екълстоун, че като основен източник на финанси за Кралските гонки Ферари има право на глас по важните въпроси.

 

„Някои хора наскоро ни казаха, че сме смешни. Да, точно за Бърни Екълстоун говоря. За мен липсата на тестове по време на сезона във Формула 1 е наистина смешно.

 

Баща ми винаги ме е учил да уважавам възрастните хора, но само когато те могат да разсъждават трезво и правилно да подбират думите си. Спирам дотук. Със сигурност, когато си стар, не можеш да изпълняваш правилно някои важни роли и да носиш големи отговорности", коментира Монтедземоло по адрес на Бърни.

 

Цялата дискусия не беше насочена директно към отказа на ФИА да обърне сериозно внимание на жалбата на Ферари за преразглеждане на изпреварването на Фетел срещу Жан-Ерик Верн. Монтедземоло изрази бурно недоволството си от липсата на тестове по време на сезона във Формула 1 и посочи това като сериозен проблем за Ферари.

 

Припомняме, че през 2005-та година Скудерията направи тестове в период от цели 155 дни по време на сезона, докато преди Гран при на Австралия 2013-та ще има само 3 порции от 4-дневни тестове.

 

„Не може в този спорт да не правиш тестове. Отдавна го повтаряме и ще продължим да го правим, но на правилните форуми и места, затова ще спра дотук сега. Въпросът е дали Формула 1 все още иска да има големи парични постъпления от могъщи компании като нашата.

 

Ние винаги сме считали Формула 1 за най-висшето ниво на автомобилизъм и сме влагали най-много в разследвания и проучвания за осъвършенстване на колите си.

 

Така е било от 1950-та година досега, така че трябва да припомним, че ние сме конструктори, а не спонсори. Вече не съм доволен, че не можем да правим тестове на писта по време на сезона, защото така не се дава и шанс на млади пилоти да изгреят", завърши президентът на Ферари.