МакЛарън на 6 секунди от Мерцедес на старта на Формула 1

галерия:

снимка: БТА/AP

Подновеното сътрудничество между МакЛарън и Хонда определено дебютира разочароващо в началото на сезон 2015 във Формула 1 и пилотите Дженсън Бътън и Кевин Магнусен отпаднаха още в първата сесия на квалификациите преди състезанието за Гран при на Австралия на пистата „Албърт Парк“ в Мелбърн.

Дженсън Бътън бе с близо три десети от секундата по-бърз от съотборника си Кевин Магнусен, но двамата останаха последни – 17-ти и 18-ти, при положение, че Манър Маруся няма да участва в Австралия.

Времето на Бътън – 1:31.376 минути – бе с около 6 секунди по-слабо от най-доброто на Люис Хамилтън, с което той грабна полпозишън за първото състезание от календара за 2015-та година във Формула 1.

„Никой няма да победи Мерцедес, поне никой с двигател, различен от германския – това се отнася и за Ферари, и особено за Рено, които са доста назад. Тези производители имат няколко години опит повече от нас, защото нашата връзка с Хонда едва сега започва, но отношенията ни са много сплотени.

4132378

Убедени сме, че Хонда може да ни предостави двигател, който да побеждава, просто нямахме достатъчно време да тестваме болида и времената (в квалификациите) казват всичко. Очевидно е, че в началото на сезона ще търпим критики за представянето си, но знаем какво се изисква, за да победиш.

Подхождаме с огромна предпазливост, за да съхраняваме двигателите си. Вижте Рено – още преди квалификациите трябваше да сменят двигателя на Рикардо, така че му остават само три за цели 20 състезания. Ние се опитваме именно да запазим задвижващите си единици и да не навлизаме в една спирала на постоянно сменяне на двигателите“, каза генералният директор на МакЛарън Рон Денис пред Sky Sports веднага след квалификациите.

За първи път от Гран при на Бразилия през 2009-та година и двамата пилоти на МакЛарън отпадат още в първата сесия на квалификациите. От екипа още преди началото им заявиха, че целта им в Австралия е „просто да завършат“.