Люис Хамилтън спечели страхотна победа на Нюрбургринг

галерия:

Люис Хамилтън спечели невероятното Гран при на Германия, след като демонстрира най-солидното каране по отношение на спирания в бокса и грижа за гумите. Фернандо Алонсо завърши на второ място зад британеца, като в началото имаше шансове да го изпревари за по-предна позиция, но в най-ключовите моменти от надпреварата Хамилтън не остави никакъв шанс на пилота на Ферари дори да опита да направи атакуваща маневра.

 

Марк Уебър се нареди на трето място, след като започна да изпитва проблеми след второто си спиране в бокса и не бе конкурентен на лидерското дуо, но все пак не изглеждаше застрашен за мястото си на подиума. Себастиян Фетел водеше драматична битка с Фелипе Маса за 4-ата позиция, която спечели в предпоследната обиколка при спирането си в бокса, когато механиците на Ферари забавиха бразилския състезател с 2 секунди.

 

Адриан Сутил направи страхотно състезание и финишира шести, следван от Нико Розберг. Михаел Шумахер успя да се пребори с Камуй Кобаяши за осмата позиция, а десетката запълни Виталий Петров.

 

Стартът:

На старта Люис Хамилтън успя да изпревари лидера Марк Уебър и поведе колоната. Себастиян Фетел също не успя да започне добре и допусна да бъде изпреварен от Фернандо Алонсо. Освен пилотите на Ред Бул и Дженсън Бътън от МакЛарън не успя да тръгне добре и загуби цели три позиции, потъвайки до 10-то място.

 

Като цяло първата обиколка бе много интересна, защото бе изпълнена с битки за позиция из цялата колона, което за съжаление доведе и до няколко леки удара, но те не изхвърлиха нито един пилот от състезанието.

 

Преди първите спирания в бокса:

 

Още във втората обиколка Алонсо направи грешка и излезе за секунди от пистата, но това му коства третото място и той бе изпреварен от световния шампион. Но в 8-мата обиколка испанецът си върна позицията и отново остави немският лидер в класирането зад себе си.

 

В обиколка номер 9 Себастиян Фетел се завъртя и излетя от пистата, но успя да задръжи колата запалена и остана в състезанието. Но той загуби много време и бе настигнат от Розберг и Маса, а те веднага го притиснаха.

 

Марк Уебър успя да изпревари Хамилтън в края на обиколка 12, след като британецът направи лека грешка. Но още на стартфиналната права Хамилтън контраатакува и си върна лидерската позиция, благодарение на по-високата максимална скорост на МакЛарън.

 

Първият питстоп:

 

Австралиецът бе първият от лидерите, който влезе в бокса, като целта му бе да е по-бърз, когато другите сменят гуми. И стратегията му бе много успешна, след като изпревари Хамилтън и Алонсо и си върна първото място в състезанието. Зад Уебър битката между британецът и испанецът за второ място бе много успорвана. Пилотът на Ферари изглеждаше доста по-бърз, но Хамилтън се защитаваше успешно.

 

В същото време Фетел, който смени гумите си в 16-тата обиколка потъна на 9-то място, което бе много изненадващо за всички фенове. Пред него бе Фелипе Маса, който също се смъкна в класирането, но и изпитваше сериозни проблеми със загряването на гумите.

 

Дженсън Бътън пък избра да влезе при механиците си чак в 25-ата обиколка и се върна на осма позиция, точно когато по радиото на Тим Лотус се чу прогноза за дъжд след около 40 минути.

 

Преди второто спиране в бокса:

 

В 24-ата обиколка Михаел Шумахер се обърна на шикана в стремежа си да задмине Виталий Петров в борбата за девета позиция, но бе изпреварен единствено от Кобаяши, докато се връщаше на трасето.

 

Вторите питстопове:

 

Уебър продължи да бъде верен на стратегията си и влезе първи в бокса, за да сложи последния си комплект меки гуми, с което загатна, че ще изкара по-дълго време със стинта си. Малко преди това пък Себастиян Фетел научи по радиото си, че трябва да вминава със задните си спирачки. Хамилтън се върна на пистата след питстопа си и излезе точно пред австралийски пилот на Ред Бул, след което пробва да го изхвърли от пистата. Алонсо излезе от бокса на първа позиция, но веднага бе задминат по прекрасен начин от Люис, който вече бе загрял гумите си.

 

Равносметката от питстоповете на по-голямата част от фаворитите бе: Хамилтън първи, Алонсо - втори, следван от Уебър, Маса и Фетел. Бътън тъкмо направи страхотна успешна атакуваща маневра срещу Розберг за шестото място, когато получи неприятната новина, че има проблеми с хидравликата и трябва да прекрати участието си в надпреварата.

 

Себастиян Фетел изчака чак до 41-ата обиколка за смяната на гумите си, като бе интересно да се проследи развитието на стратегията му да бъде по-бърз към края на състезанието. Маса последва примера му, но излезе пред световния шампион на 4-то място и удържаше позицията си, въпреки че бе със студени гуми.

 

Преди третите спирания в бокса:

 

Около 40-ата обиколка най-любопитният двубой със смяна на позиции бе този между Розберг и Кобаяши, като японецът първо изпревари опонента си, но след няколко завоя сдаде седмото място. Лидерът Хамилтън увеличи преднината си пред Алонсо на 2.4 секунди, а Уебър се мъчеше да открие оптималното си темпо с неудобните медиум сликове.

 

Последни 20 обиколки:

 

Фетел направи неуспешен опит да задмине Маса и дори не успя да влезе в шикана, но след това получи информация, че спирачките му са вече наред и може да ги използва пълноценно. Хамилтън бе инструктиран да издържи възможно най-дълго със сегашния си комплект гуми, което бе окуражаващо послание за преследвача му Алонсо.

 

Ник Хайдфелд излетя от пистата около шикана и прекрати участието си, с което се присъедини към Лиуци, Барикело  и Бътън, също като него принудени да приключат Гран при-то.

 

Лидерът в класирането сложи медиум гумите в подходящ момент - третото му спиране дойде в 52-ата обиколка, когато вече меките консистенции бяха напълно разрушени. Алонсо, естествено, го изпревари на пистата и на свой ред направи питстопа си, като на излизането отново на трасето Хамилтън до задмина. Разликата между двамата бе две секунди, а Уебър се облагодетелства от техните спирания и излезе на първо място, при което изчака до 57-ата обиколка, за да сложи задължителния медиум комплект.

 

След като австралиецът излезе от бокса вече бе на трета позиция, а Хамилтън отново стана първи, следван на 2.5 секунди от Алонсо. Най-интересната борба в последната обиколка обаче бе между Маса и Фетел, които сложиха медиум гуми, но бразилският състезател на Ферари бе забавен от механиците и се върна зад световния шампион.

 

В крайна сметка Хамилтън спечели състезанието, Алонсо финишира втори, следван от пилотите на Ред Бул.