Люис Хамилтън с комфортна победа в Китай

галерия:

снимка: БТА/AP

Световният шампион Люис Хамилтън постигна втората си победа през сезон 2015 във Формула 1, след като доминираше от началото до края в състезанието за Гран при на Китай и без видими трудности спечели на пистата в Шанхай.

Британецът и екипът на Мерцедес проведоха надпреварата перфектно и от стратегическа гледна точка, като не позволиха на Ферари да се доближат на опасно близко разстояние и да застрашат двойната им победа.

Победата е 35-та за Хамилтън (рекордна серия от 10 подиума), който увеличава преднината си на върха в класирането при пилотите, като вече има актив от 68 точки.

Нико Розберг финишира втори, а Себастиан Фетел трябваше да се задоволи с третата позиция, след като двата опита на Скудерията да надхитри стратегически „сребърните стрели“ не проработи, както беше в Малайзия. Все пак, Фетел с 55 пункта остава на второ място в таблицата при пилотите с 4 повече от Розберг.

Кими Райконен остана на четвърто място, след като още на старта с великолепни маневри се саморазправи с болидите на Уилямс, но в останалата част от надпреварата не можа да застраши подиума на своя съотборник, независимо от различната стратегия.

Фелипе Маса финишира пети пред колегата си в Уилямс Валтери Ботас, а Ромен Грожан отбеляза първи точки с екипа на Лотус през този сезон и първи личен финиш в топ 10 от Гран при на Монако миналата година.

Фелипе Насър със Заубер, Даниел Рикардо с единствения завършил Ред Бул и Маркус Ериксон в другия Заубер допълниха десетката.

Макс Ферстапен с Торо Росо направи отлично състезание с няколко вълнуващи изпреварвания, но бе принуден да прекрати учасатието си само две обиколки преди финала поради пореден технически проблем с двигателя на Рено. Поради неговото спиране на старт-финалната права състезанието завърши с кола за сигурност.

Даниил Квят отпадна в първата половина на състезанието също заради провал на задвижващата си система. Пилотите на МакЛарън-Хонда Фернандо Алонсо и Дженсън Бътън за първи път през сезона видяха края на състезание, но останаха извън точките – 12-ти и 13-ти.

Както се очакваше, Мерцедес започна надпреварата с меките гуми и се надяваше да заложи на медиум моментално с ранно спиране около 15-ата обиколка. Люис Хамилтън и Нико Розберг останаха един пред друг и след старта и поведоха от самото начало. Фетел бе плътно зад тях на трета позиция, следван от съотборника си Кими Райконен, който успя на пистата да се пребори с двата болида на Уилямс.

Интересното бе, че при първите спирания в бокса Ферари в 13-ата заложи на меките гуми, а две обиколки по-късно Люис Хамилтън също реши да се възползва от допълнителния си комплект "софт", като по тим радиото заяви, че се чувства добре с въпросните консистенции на Пирели.

В следващия тур Нико също направи питстоп за меки гуми, като се върна на пистата пред Фетел, макар 4-кратният шампион да се бе приближил доста до съперника си заради по-ранното влизане в бокса. Все пак, Мерцедес бяха реагирали в движение на стратегията на Ферари и сполучиха.

Тепърва предстоеше сериозна работа с гумите, защото водачът Хамилтън трябваше да направи около 18-20 обиколки с този комплект и в същото време да поддържа разликата от 2.5 секунди спрямо Розберг и 4 спрямо Фетел.

Топ 10 след 23 обиколки: Хамилтън, Розберг, Фетел, Райконен, Маса, Ботас, Малдонадо, Грожан, Ферстапен, Насър

В 28-ата обиколка Люис бе предупреден по тим радиото, че ако не повиши темпото си, от екипа ще бъдат принудени да повикат в бокса първо Розберг и по този начин да му дадат стратегическо предимство в битката за победата.

В 30-ия тур Фетел получи инструкции да изстиска до предела гумите си и да се прибере в бокса за медиум, опитвайки се за втори път да направи питстоп преди Мерцедес-ите, за да ги "подреже" и евентуално изпревари, докато те са в бокса по-късно.

Розберг спря само една обиколка по-късно за медиум гуми, като се върна пред Фетел на трето място, макар разликата между двете коли да бе по-малка отпреди. Райконен окупира поне временно втората позиция и получи инструкции да остане по-дълго на пистата, като по този начин Ферари разделиха стратегиите между двамата си пилоти. Ледения направи питстопа в 35-ата обиколка и се върна на 4-то място.

Toп 10 след 43 обиколки: Хамилтън, Розберг (на 4.5 сек), Фетел (на 16 сек), Кими (на 18 сек), Маса, Ботас, Грожан, Ферстапен, Насър, Перес

Преди старта

Люис Хамилтън спечели трети пореден полпозишън за сезона, побеждавайки съотборника си в Мерцедес Нико Розберг с едва 0.042 секунди в квалификациите за място. Припомнете си подробности от битката за позиции в съботния ден НА ТОЗИ ЛИНК.

Важните факти преди Гран при на Китай можете да видите НА ТОЗИ ЛИНК в рубриката „Кариран флаг“.

Хамилтън и Мерцедес отново дадоха заявка за победа, но третата позиция на Себастиан Фетел и Ферари индикират, че Скудерията може да се включи в борбата не просто за място на подиума, но и за крайния успех.

След квалификациите вчера стана ясно, че Ферари има предимство в работата с гумите на Пирели и се очаква да изгради подходяща стратегия, за да отправи сериозно предизвикателство към Мерцедес, както беше в предишния кръг в Малайзия.