Лотус ще сезира ФИА заради Мерцедес

снимка: БТА

Отборният директор на Лотус Ерик Булие ще се оплаче пред ФИА заради незаконни според него въздушни отвори в предната част на болида на Мерцедес W03.

 

Новият дизайн на предното крило на „сребърните стрели" се смята, че е против правилата, защото напомня много на така наречения F-дъкт, който бе забранен преди две години.

 

F-дъктът е система от отвори в носа, която допуска въздуха по няколко канала, когато болидът се движи с висока скорост по правата.

 

Въпросните канали разпределят въздуха в предната част на колата и така се печели повече притискане, особено при завои, когато F-дъктът съсредоточава струята отпред и се подобрява баланса.

 

Системата F-дъкт се активираше от пилотите и поради тази причина беше забранена през 2010-та година, когато ФИА прецени, че „активните" системи в болида не трябва да влияят на представянето на пистата.

 

Въпросният дизайн на Мерцедес е по-скоро W-дъкт, защото каналите, които провождат въздуха в носа са с такава форма. Тази система обаче не се активира от състезателя и поради тази причина делгатът на ФИА Чарли Уайтинг обяви, че е легална. Също така W-дъктът започва да работи при наличието на отворено задно крило и осигурява притискане и за задницата на колата.

 

Статистиката от квалификациите показва, че Мерцедес не е най-бърз на пистата, но най-бързо стига максимална скорост на седма предавка, като именно тогава си личи предимството от системата и в двете части на болида.

 

От Лотус (и Ред Бул) смятат, че дъктът се активира от пилота и искат ФИА да го забрани, но поне засега Уайтинг е на мнение, че системата е „пасивна" и ефектите от нея си личат само при отворено подвижно задно крило, което не е незаконно.