Легална ли е новата система на окачване в болидите на Формула 1?

снимка: autosport.com

Отборите от Формула 1 не достигнаха до пълно разбирателство при опита си да забавят забраната за ползването на новата FRIC система през този сезон, съобщава Autosport.

Ситуацията в момента е такава, че от следващото състезание – Гран при на Германия, всеки отбор, който ползва тази система може да бъде наказан. Съответнко към него могат да бъдат подадени оплаквания от други тимове.

FRIC (Front to Rear Interlinked Suspension) представлява система за свързване на предното към задното окачване, използава още през 2011 година от Мерцедес. Подобно на други революционни системи предсвени през последните години като F-duct и двойните дифузьори, тя предизвика редица обсъждане и напрежение.

През изминалата седмица техническия делегат във Формула 1 Чарли Уайтинг излезна с писмо пред отборите, в което той обяви, че е напълно възможно въпросната система да предизвика скандал. Мнозинството от участници стигнаха до съгласие да не протестират до края на оставащия сезон, но имаше и отбори, които не бяха толкова склонни да го направят.

В началото на седмицата представител на ФИА излезна с изявление, в което се разбра, че от международната автомобилна федеранция не очакват да бъде постигнат консенсус между страните.

Провалат за постигане на разбиране между отборите сега означава, че всеки един от тях трябва да реши дали да ползва даденото окачване в болидите.

При доказване, че FRIC е нелегална, то тимовете, които я ползват могат да бъдат дисквалифицирани.

От ФИА не смятат да дават повече съвети и мнения по въпроса, след като обявиха, че след като няма разбиране, то системата може да бъда смятана и за нелегална. Те от своя страна най-вероятно няма да предприемат мерки поне през този сезон. Стига се до ситуация, в която тимовете, които ползват системата няма да бдъат разследвани, освен ако не бъдат докладвани от други отбори.

МакЛарън бе първият отбор, който в понеделник заяви, че няма да ползва FRIC в Гран при на Германия. Очаква се той да бъде последван и от други тимове.

Възможен сценарий е тимовете да се допитат до стюардите на пистата преди петъчните тренировки. Те притежат крайната дума при зачитането на легалните части в болидите. Ако тяхното мнение е отрицателно, то FRIC може да се премахне преди началото на уикенда.