Крум Дончев е сред асовете в българския автомобилен шампионат и основен претендент за шампионската титла в рали състезанията.
Битките му с Димитър Илиев са най-голямата атракция по родните надпревари, а по време на рали Твърдица - Елена преди седмици Дончев представи изключително модерния си автомобил Форд Фиеста R5.
Той е последния писък на модата в автомобилния спорт и очакванията са с него Дончев да получи нужното предимство, за да се справи с конкуренцията в България.
За негово съжаление, участието му в „Твърдица - Елена" не се превърнаха в успех (той изостава от Илиев след първия ден на рали "Средна гора"), но самият той заяви в интервю за Sporta.bg, че това се дължи на липсата на опит и синхрон с ултрамодерния автомобил.
Както самият Дончев подчерта, Форд Фиеста R5 е последната стъпка преди автомобилите от Световния рали шампионат (WRC).
Ето как Дончев отоговори на въпросите на Sporta.bg:
Споделяш ли всеобщото мнение, че ти трябваше адаптация с колата и затова не можа да се пребориш за победата в рали Твърдица - Елена? (в последствие Дончев остана в подножието на върха след първия ден в рали "Средна гора")
Да, разбира се, все още ми трябва време за адаптиране към новия автомобил. Рали "Твърдица-Елена" бе като тест за нас, тъй като имахме малко време за тестове. За победа нямаше как да се борим при първо състезание с нов, различен за нас автомобил, но за следващото се надявам да променим това.
Какво е новото във Форд Фиеста R5, което дава предимство спрямо конкурентите в шампионата?
Форд Фиеста R5 е автомобил от ново поколение, както знаете последна стъпка преди WRC. Той притежава 1.6-литров турбо двигател, с рестриктор на турбото 32 мм., хомологиран с 5-степенна секвенциална кутия.
С тези си характеристики автомобилът има голямо предимство пред този от клас S2000.
Кога мислиш, че ще свикнеш достатъчно с автомобила, за да можеш да извличаш максимума от него?
Не мога да кажа кога ще свикна с Форда, но се надявам скоро да се случи. През този уикенд ще стартираме в кръг от планинския шампионат в Пещера, за да натрупаме повече опит в предстоящите състезания от рали шампионата, първото от което е рали "Средна Гора".
Изоставаш от лидера в класирането до момента Димитър Илиев, много ли е този пасив и ще успееш ли да се пребориш с него за титлата?
До края на шампионата остават четири състезания, ние ще дадем най-доброто от себе си и се надявам да покажем добра скорост. Митко е много бърз пилот и досега го е показал не един път. Ще ни бъде трудно, но ние няма да се предаваме.
Разкажи малко повече за преживяванията по време на ралито Твърдица - Елена.
С огромно нетърпение очаквахме както ние, така и всички фенове на автомобилния спорт рали "Твърдица-Елена", тъй като за пръв път автомобил от клас R5 се състезаваше по етапите на българска земя.
Всичко започна добре, в събота спечелихме първия етап в града "Детелината". На следващия ден ни предстояха нови седем етапа.
Чувството да се състезаваме в такъв автомобил с навигатора ми бе страхотно. В най- дългия етап от ралито получихме проблем със спирачките и се наложи 8 км. преди финала да се движим с бавно темпо, след което влезнахме в последвалата сервизна зона и проблемът бе отстранен.
Предстояха ни три етапа, един от които спечелихме, а в последния се повтори проблемът със спирачките. Щастлив съм, че завършихме."
Тежка ли е ситуацията в момента в българския автомобилен спорт, малко екипажи участват в ралитата, трудно ли се намират средства за състезаване?
Да, ситуацията в момена в българския автомобилен спорт е тежка, за
съжаление. Доста малко отбори имат осигурен бюджет, за да участват в състезания от
рали шампионата.
Нашият отбор е горд от това, че зад гърба ни застанаха най-добрите
партньори в лицето на GLOBUL, NOKIA, FORD.
Етикети:Парма
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ