
По примера на Бриджстоун, които осигуриха медиум и супер софт гуми за Гран При на Канада миналата година, Пирели също ще даде на отборите два допълнителни комплекта с медиум компоненти, които ще бъдат тествани на свободните тренировки в петък преди състезанието.
Както е известно, миналата година в Канада отборите преживяха ужаса на хаотично деградиране на гумите, което беше причинено от ниските температури. В Пирели обаче се демонстрира увереност, че подобно нещо е немислимо през този сезон.
Пирели се надяват Гран При на Канада да предостави на зрителите толкова напрегната борба за първото място, както беше в Монако преди седмица, въпреки че стратегията с гумите ще бъде по-различна.
Себастиан Фетел спечели на пистата в Монте Карло най-вече заради червения флаг малко преди края на състезанието, който му позволи да смени гумите си и по този начин да удържи набезите на Фернандо Алонсо и Дженсън Бътън.
Немският пилот на Ред Бул използва стратегия с едно спиране и стинтът му продължи повече от 60 обиколки, но на края се очакваше гумите му да бъдат напълно унищожени и да започне да губи около две секунди на обиколка. Именно този определен момент даваше надежди на втория в класирането Алонсо, който спря два пъти в бокса, че ще изпревари Фетел в края. Бътън финишира трети с три питстопа, но също дебнеше отблизо деградацията на мекия комплект гуми на световния шампион.
Деградацията в Канада се очаква да бъде далеч по-сериозна и няма начин от Ред Бул да пробват да повторят стратегията с едно спиране, която в крайна сметка беше грешна и в Монако.
„Монако беше страхотно състезание - трима пилоти се бореха за първото място с три различни стратегии", сподели директорът на Пирели Пол Хембри. „Данните показват, че Фетел можеше да изкара до финала с меките гуми, ако беше продължил да кара по същия начин. Това означава, че можем да покрием 62 обиколки, което означава над 200 километра с Pzero меките гуми."
„В Канада най-вероятно няма да видим стратегия с едно спиране, но се надяваме надпреварата да е също толкова напрегната. Повечето места за изпреварване ще дадат на отборите много шансове за печелене на позиции, което е предимство пред Монако по отношение на стратегията."
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ