Хамилтън зарадва феновете на "Силвърстоун" с полпозишън

снимка: БТА/AP

В деня, в който се навършват 61 години от дебюта на Мерцедес във Формула 1, световният шампион Люис Хамилтън осигури на „сребърните стрели“ 20-ти пореден полпозишън, след като записа най-бързата обиколка в квалификациите на пистата „Силвърстоун“.

Хамилтън зарадва родните си фенове с 46-ти кариерен полпозишън и за втори път в последните три години ще потегли първи в състезанието за Гран при на Великобритания. Съотборникът му Нико Розберг имаше предимство в тренировките в петък, но в съботния ден успя да се доближи на само 0.113 секунди от постижението на Люис - 1:32.248 минути.

Уилямс също имаше основания за усмивки на пистата в родината си, на която през 1979 година екипът постигна първата си победа във Формула 1. Фелипе Маса се нареди на трето място, а съотборникът му Валтери Ботас остана четвърти и така английският отбор окупира втора редица на решетката.

Кими Райконен се представи по-добре от страдащия да намери добро темпо Себастиан Фетел, но пилотите на Ферари трябваше да се задоволят с пета и шеста позиция. За трети пореден път Даниил Квят победи Даниел Рикардо в квалификациите и ще потегли седми, а Карлос Сайнц и Нико Хюлкенберг се наредиха на осмо и девето място пред австралийския пилот на Ред Бул.

МакЛарън-Хонда отново преживя тежък ден, като Фернандо Алонсо и Дженсън Бътън отпаднаха още в първия сегмент на квалификациите – 17-то и 18-то място. Макс Ферстапен бе пети в класирането по време в тренировката точно преди квалификациите, но не можа да влезе в третата част, оставайки 13-ти заради „тотална липса на сцепление“.

Квалификация 1

Нико Розберг моментално окупира първото място с най-бърза обиколка от 1:33.6 минути - 4 десети по-добро време от втория Люис Хамилтън. Валтери Ботас зае комфортно третата позиция с още 0.4 секунди изоставане, като нямаше предпоставки за изненада в самото начало на сегмента - повечето фаворити се бяха настанили в топ 10, а Ферари отново изчакваха по-късен етап от сесията, за да направят обиколките си.

5 минути преди края на сегмента извън топ 15 бяха Фелипе Насър, Уилям Стивънс, Роберто Мери и Макс Ферспатен, който още не бе записал летяща обиколка, също както Ромен Грожан.

Един от проблемите за пилотите бе девети завой, където имаше най-голям шанс болид да излезе извън очертанията на пистата - в такъв случай стюардите анулираха записаното време в обиколката и състезателите трябваше да правят нова обиколка с повече внимание точно в тази част на пистата.

Кими Райконен приключи първия сегмент с най-бърза обиколка от 1:33.426 минути, а отпадналите бяха Фелипе Насър, Фернандо Алонсо, Дженсън Бътън, Уилям Стивънс и Роберто Мери.

Квалификация 2

Въпросните изтрити времена заради излизане извън очертанията на пистата на девети завой (Копс) се извършват поради молба на пилотите, които на петъчния брифинг с Чарли Уайтинг са пожелали именно подобна нулева толерантност.

Нико Розберг с 1:32.737 оглави таблицата, следван от Люис Хамилтън с три десети по-бавна обиколка, което бе впечатляващо, предвид грешката му на финала на тура, когато заключи задните си гуми. 

Една от потенциалните изненади 3:30 минути преди края бе позицията на 12-то място на Макс Ферстапен, който бе много бърз в тренировката, но се оплака по радиото, че няма никакво сцепление.

Кими Райконен пък бе поредният с изтрито време и имаше само около 150 секунди да запише летящ тур. Точно 3 секунди преди края на сегмента Ледения се поправи и се нареди на осмо място, изместен почти моментално на девето в последствие.

Райконен оцеля в крайна сметка, а от квалификация 2 отпаднаха Серхио Перес, Ромен Грожан, Макс Ферстапен, Пастор Малдонадо и Маркус Ериксон. Така за едва втори път този сезон нито един болид на Лотус не се класира в топ 10.

Квалификация 3

Хамилтън окупира предварително първата позиция с 1:32.248, а Розберг успя единствено да се нареди втори с 0.1 секунда по-бавна първа летяща обиколка. Валтери Ботас и Фелипе Маса бяха на около секунда зад Мерцедес-ите, но пред пилотите на Ферари.

3 минути преди края колите се бяха прибрали в гаража и започваха една по една да излизат за последните си опити да подобрят резултатите си в квалификациите.

Всички изчакаха да свърши времето, преди да започнат финалната си летяща обиколка. Хамилтън и Розберг обаче не успяха да подобрят обиколките си, като Люис дори се прибра в гаража преждевременно. Розберг остана на 0.113 секунди от съотборника си и остана втори, а Маса и Ботас се наредиха на втора редица пред Кими Райконен и Себастиан Фетел.

Свободните тренировки в петък и събота

Нико Розберг спечели първата свободна тренировка, въпреки проблеми със скоростната си кутия, които значително съкратиха престоя му на пистата в петък. В следобедната сесия германският пилот на Мерцедес отново беше най-бърз, а световният шампион Люис Хамилтън бе едва четвърти по скорост.

В съботната тренировка обаче проблемите на Розберг се задълбочиха и той прекара по-голямата част от сесията в гаража, защото този път имаше теч на масло от скоростната му кутия. В крайна сметка от екипа се постараха да го върнат на пистата навреме, за да направи симулация на квалификация.

Люис Хамилтън бе най-бърз непосредствено преди началото на квалификациите, а трети зад Розберг се нареди Кими Райконен с Ферари, докато съотборникът му Себастиан Фетел бе четвърти на три десети от секундата спрямо времето на Ледения.

Впечатление направиха болидите на Торо Росо и най-вече Макс Ферстапен, който финишира на пето място, а по отношение на симулации на състезателни обиколки дъщерният отбор на Ред Бул отстъпваше само на Мерцедес по темпо.