Хамилтън удържа Розберг под светлините в Бахрейн

галерия:

снимка: БТА/AP

Пилотът на Мерцедес Люис Хамилтън се поздрави с великолепна победа в Гран при на Бахрейн , след като спечели безспорно най-вълнуващото състезание през новия сезон 2014 във Формула 1 на пистата „Сахир“.

Първата нощна надпревара в емирството бе белязана от фантастични битки между пилотите на отделните екипи, като в голяма част от Гран при-то болидите на отборите се движеха един след друг.

На второ място зад съотборника си Хамилтън завърши Нико Розберг, който през цялото време се движеше втори, въпреки че потегли от полпозишън. Във финалните 10 обиколки германецът имаше реален шанс да изпревари Люис, но не можа да се справи с отличните защитни маневри на световния шампион от 2008-ма година.

4078057

Нико Розберг обаче остава лидер в класирането при пилотите с актив от 61 точки – 11 повече от Хамилтън, за когото това е втори пореден успех след триумфа и в Малайзия миналата седмица.

Трети финишира Серхио Перес с Форс Индия, които се доказаха като вторият по сила отбор в Бахрейн след Мерцедес. Даниел Рикардо завръши 4-ти, успявайки в последните няколко обиколки да изпревари последователно съотборника си в Ред Бул Себастиан Фетел и Нико Хюлкенберг в другия болид на Форс Индия.

4078045

В крайна сметка Фетел остана шести зад сънародника си Хюлкенберг, а Фелипе Маса и Валтери Ботас с Уилямс се задоволиха със 7-мо и 8-мо място, въпреки че бяха дори в битката за подуима в първата половина на надпреварата.

Фернандо Алонсо и Кими Райконен с Ферари допълниха топ 10 в състезание, което Скудерията ще се стреми да забрави възможно най-бързо. В класирането при пилотите във Формула 1 води Розберг пред Хамилтън, а трети вече е Хюлкенберг с 28 точки – 2 повече от Алонсо.

Стартът

4078059

И двамата пилоти на Мерцедес започнаха отлично надпреварата и значително се откъснаха пред останалите болиди още на първия завой, като Люис Хамилтън успя да използва по-чистата страна на пистата, за да изпревари Нико Розберг и да излезе на първа позиция!

Фелипе Маса спечели цели 4 позиции в първата обиколка и излезе на трето място, изпреварвайки и съотборника си в Уилямс Валтери Ботас. Фернандо Алонсо от 9-ти се придвижи до 7-мо място, докато колегата му във Ферари Кими Райконен се оплака, че Кевин Магнусен с МакЛарън го е ударил.

Първи 10 обиколки

4078058

Хамилтън бе предупреден, че предните му гуми се износват повече от тези на съотборника му. Серхио Перес с Форс Индия поставяше под напрежение Маса за третото място, а Алонсо бе изпреварен от Нико Хюлкенберг и зад него Кими Райконен и Себастиан Фетел постепенно го притискаха. Испанецът имаше проблеми с двигателя на Ферари-то още в квалификациите и болидът му не се движеше оптимално в началото на състезанието.

В началото на 11-ата обиколка Хамилтън вече натрупа аванс от около 2 секунди на върха пред Розберг, но битката между двамата пилоти на Мерцедес щеше да бъде решена от работата с гумите.

Първи спирания в бокса

4078061

След 12 обиколки пилотите започнаха масово да правят първите си питстопове, като Маса влезе веднага след като бе изпреварен от Перес на третата позиция. Райконен влезе в бокса и се върна на трасето на 15-та позиция, но нелепа грешка под влиянието на трафика пред него го принуди да сдаде едно място на Нико Хюлкенберг, който тъкмо бе направил своя питстоп.

Фетел се оплака от липса на DRS, след което пък от екипа му казаха да пусне пред себе си Даниел Рикардо, който е "по-бърз" от него. Световният шампион бе с гумите медиум и стратегията му бе по-различна от тази на австралиеца, което обяснява отборните инструкции. В 17-ата обиколка Фетел влезе в бокса, тъй като задните му гуми са тотално изхабени.

Смяна на лидерството

4078060

Изненадващо в 19-ата обиколка още преди да са посетили бокса пилотите на Мерцедес зарадваха зрителите с великолепна серия от изпреварвания, като Хамилтън и Розберг действаха изключително чисто. В продължение на няколко завоя лидерството се смени няколко пъти, но в крайна сметка Хамилтън се откъсна на над половин секунда в 20-ия тур.

Люис веднага влезе в бокса след края на борбата със съотборника си, като бе обслужен само за 2.7 секунди. От екипа на Мерцедес инструктираха Розберг да натисне газта в следващите 2 обиколки и след това да премине към "алтернативна" стратегия.

4078064

В 22-ата обиколка и Розберг влезе в бокса, като заложи на твърдите гуми на Пирели.

След първите спирания лидер бе Хамилтън, следван от Розберг, Ботас, Маса, Хюлкенберг, Перес, Алонсо, Бътън, Райконен, Фетел.

Битката Ферари vs Ред Бул

След като в продължение на десетина обиколки Райконен успешно удържаше (или по-скоро блокираше) Фетел, 4-кратният световен шампион най-накрая успя да изпревари Ледения след 25 тура. В последствие Фетел започна да притиска за позиция и другия пилот на Скудерията - Фернандо Алонсо, а Райконен бе под напрежение на 9-то място от дебнещия зад него Рикардо.

4078063

Най-накрая в 32-ата обиколка по-бързият болид на Рикардо му позволи да спечели позиция пред Райконен, който се защитаваше доблестно, въпреки че сдаде мястото си и на Валтери Ботас.

Втори спирания в бокса

Райконен очевидно се нуждаеше от нови гуми, след като за две обиколки загуби две позиции, като се върна на пистата извън топ 10. Перес влезе в бокса и успя да окупира все пак 9-тото място - точно зад Алонсо, като само няколко завоя по-късно мексиканецът се справи с Ферари-то. Фетел също се върна на пистата 9-ти, но бързо се справи със съпротивата на Пастор Малдонадо за по-предна позиция.

Тихата битка на върха

След фамозната битка за първото място между Хамилтън и Розберг камерите почти не показваха пилотите на Мерцедес, които спокойно се движеха първи и втори след спиранията в бокса в средата на състезанието.

4078068

Хамилтън поддържаше аванс между 5 и 10 секунди спрямо Розберг, който бе обнадежден, че ще успее с повече спирания в бокса да се пребори чрез по-добра стратегия за победата. Временният лидер Люис обаче поддържаше почти идентично темпо с по-твърдите гуми (медиум), което донякъде изненада екипа на Мерцедес.

Кола за сигурност

В 42-ата обиколка Малдонадо спря късно за първия завой след излизането от бокса в стремежа си да изпревари Гутиерес, но вместо да го притисне, се блъсна странично в него и болидът на Заубер се превъртя във въздуха. Това провокира излизане на колата за сигурност, като Малдонадо вероятно ще бъде наказан.

Развитието на състезанието бе злощастно за Хамилтън, който с по-твърдите медиум гуми се сбогува с 10-секундния си аванс пред Розберг и след рестартирането на надпреварата щеше да попадне в обсега на съотборника си.

В началото на 47-ата обиколка колата за сигурност се прибра, предоставяйки на пилотите 10 обиколки до края, за да разпределят местата в класирането.

Последни 10 тура

4078069

Хамилтън се изстреля пред Розберг веднага щом колата за сигурност се прибра, като поддържаше разлика от половин секунда. Люис дори направи най-бърза обиколка, за да увеличи шансовете си за победа, но веднага след това се оплака, че "няма мощност".

МакЛарън загубиха позиции в топ 10, като Рикардо, Маса и Ботас изпревариха без проблеми Бътън. Фетел притискаше Хюлкенберг за 4-тото място, следван от съотборника си Рикардо. Перес бе трети, Бътън - 9-ти, а Алонсо - 10-ти.

Изненадващо в 50-ата обиколка Рикардо със страхотна маневра изпревари Фетел за 5-тото място и защити позицията си с добри защитни движения в следващите завои. За съжаление Бътън бе предаден от техниката в болида си в предпоследната обиколка и след отпадането на Кевин Магнусен 15 тура по-рано състезанието на МакЛарън се превърна в кошмар.

Хамилтън се справи отлично с удържането на ожесточените атаки на Розберг, който обаче реално нямаше шансове да изпревари съотборника си в последните 2-3 обиколки. Така Люис спечели втората си победа през сезона, но Розберг остана начело в класирането при пилотите след 3-ия кръг.