Световният шампион Люис Хамилтън спечели по безапелационен начин състезанието за Гран при на Италия на пистата „Монца“ и даде поредна сериозна заявка за трета световна титла и втора поредна с екипа на Мерцедес.
Британецът бе недостижим в 12-ия кръг от шампионата във Формула 1 и реално нямаше конкуренция от страна на болидите на Ферари или от страна на съотборника си Нико Розберг. Надеждите на феновете на Скудерията бяха свързани със старта, но потеглилият от второ място Кими Райконен не можа да запали болида си и остана неподвижен при загасянето на светлините.
Хамилтън не даде шанс на Себастиан Фетел дори да си помисли, че може да оспори лидерството му, като германецът от Ферари бе увлечен да запази втората си позиция от атаките на Нико Розберг. След спиранията в бокса стана ясно, че двамата германски пилоти ще се борят за по-предното място на подиума, но състезателят на „сребърните стрели“ така и не успя да се доближи опасно близо до четирикратния световен шампион.
В крайна сметка в 51-ата обиколка Нико Розберг получи сериозен проблем в двигателя си и бе принуден да прекрати участието си в състезанието. Две обиколки преди финала задвижващата система на Мерцедес, която е по-старата от тази на Хамилтън, не издържа и коства третото място на германеца. Розберг не използва новия двигател на Мерцедес, а стария, който вече седем състезания е в шасито на „сребърните стрели“, така че не е изненадващо, че получи технически провал в този момент.
Хамилтън увеличи аванса си на върха в класирането при пилотите на 53 точки, след отпадането на Розберг. Фетел, който завърши втори, съкрати изоставането си от германеца с Мерцедес на 21 пункта.
Хамилтън вече има 40 победи в кариетата си и се доближава само на 1 от Себастиан Фетел и Айртон Сена във вечната класация по този показател.
На трето място се нареди Фелипе Маса, следван от Валтери Ботас, Кими Райконен, Серхио Перес, Нико Хюлкенберг, Даниел Рикардо, Маркус Ериксон и Даниил Квят.
Стартът
Началото на състезанието бе кошмарно за Кими Райконен, който не можа да потегли с изгасването на светлините и след няколко секунди се оказа от второ на последно място на решетката.
Фетел се залепи за Хамилтън, но не можа да го изпревари на първите завои, като след края на първата обиколка германецът изоставаше на 1.5 секунди от шампиона.
Нико Розберг се озова на шесто място, след като трябваше да заобикаля Райконен, но бързо си проправи път напред, изпреварвайки Серхио Перес във втората обиколка.
STALLED: Raikkonen left on the grid as the field passes by. Big blow for Ferrari #ItalianGPpic.twitter.com/9wuG9lHun2
— Formula 1 (@F1) September 6, 2015
Грешка в настройките на двигателя на Райконен изглеждаше като възможна причина за трагичния му старт, но Кими още в третия тур си бе проправил път до 12-тото място и трябваше да атакува състезателите на Ред Бул.
Край за Лотус
След като Ромен Грожан завърши на трето място в предишния кръг, сега още преди края на първата обиколка и двамата пилоти на Лотус прекратиха състезанието си поради технически причини.
OUT! Grosjean first to retire on second lap for Lotus plus Maldonado too seconds later! #ItalianGPpic.twitter.com/LvW5L8Oax8
— Formula 1 (@F1) September 6, 2015
Това, в комбинация с финансовите проблеми на тима, направи уикенда в Италия още по-тежък за екипа.
Чудесен сценарий за Хамилтън
Хамилтън не бе сериозно притеснен на старта от парализирания Райконен и му бе по-лесно да отбие атаките на Фетел, който потегли зад него на решетката. Шампионът се постара да се възползва максимално от чистата писта пред себе си и още в рамките на първата обиколка се откъсна извън зоната на DRS спрямо Фетел, а в следващите 10-ина си подсигури аванс от над 4 секунди, записвайки "най-бързи турове".
TOP SIX (LAP 10/53) 1 HAM 2 VET +5.4 3 MAS +9.4 4 BOT +10.8 5 ROS +12.0 6 PER +16.0 #ItalianGP#ForzaF1pic.twitter.com/hpyJilSTly
— Formula 1 (@F1) September 6, 2015
Проблеми за Розберг?
Нико Розберг поиска обяснение по тим радиото за липсата на работещи настройки на болида при изпреварване, след което от Мерцедес уведомиха германеца, че спирачките му не работят оптимално и ще се нуждаят от специфична употреба. Розберг обаче явно се постара да коригира температурата на спирачките си и да ги охлади, защото се доближи на по-малко от секунда до 4-ия Валтери Ботас.
След 18 обиколки
LAP 15/53: Fascinating battle between Rosberg & Bottas for 4th as Hamilton stretches away #ItalianGPpic.twitter.com/kBVRjigl9v
— Formula 1 (@F1) September 6, 2015
Хамилтън имаше над 8 секунди преднина спрямо Фетел, който бе комфортно пред третия Фелипе Маса, а Валтери Ботас и Нико Розберг забавляваха зрителите с вълнуващ дуел помежду си, в който германецът с Мерцедес не успяваше да изпревари финландския си съперник.
Първи спирания в бокса
Очаквано първи в бокса спря Нико Розберг, който не успя да изпревари на пистата пилотите на Уилямс и се надяваше да ги задмине при питстоповете с т.нар. "пресичаща" стратегия. Фелипе Маса влезе обиколка по-късно - 20-ата - за да отговори на предизвикателството на Мерцедес, но бразилецът се върна зад Розберг на пистата и реално загуби предимството си.
PROVISIONAL CLASSIFICATION (AFTER LAP 27) #ItalianGPpic.twitter.com/03DgrVykMu
— Formula 1 (@F1) September 6, 2015
Междувременно Кими Райконен си проправи път до петото място, което бе великолепно постижение от негова страна, при положение, че реално започна надпреварата от последно място.
Спирането на Ферари и Мерцедес
Фетел спря преди Хамилтън в бокса, но не можа да извлече позитиви, защото "сребърните стрели" веднага отговориха на хода на Скудерията и времената помежду им се запазиха - Хамилтън имаше комфортен аванс пред германеца след връщането на пистата.
В 29-ата обиколка Райконен подсети по тим радиото, че вече му е време за влизане в бокса и точно това се случи, макар болидът на Роберто Мери за малко да не се заби в задницата на Ферари-то на влизане в питлейна.
LAP 29/53: Merhi nearly slides into back of Raikkonen at pit lane entrance #ItalianGP#GPItaliapic.twitter.com/AzPDI1ZCt8
— Formula 1 (@F1) September 6, 2015
Кими се завърна на 10-то място, но бе с много по-свежи гуми в сравнение на болидите пред него. Реално Райконен загуби позиции на пистата, защото се върна зад Ериксон, но в 32-ата обиколка го задмина по отличен начин, за да повдигне духа на тифозите по трибуните.
Обнадеждаващи инструкции за Розберг
LAP 38/53: Vettel driving hard in case Hamilton slips up in front #ItalianGP#GPItalia#ForzaF1pic.twitter.com/4e54slewKC
— Formula 1 (@F1) September 6, 2015
Към 36-ата обиколка Хамилтън имаше около 20 секунди аванс спрямо Фетел, който реално се бореше за второ място с Розберг, намиращ се на около 5 секунди от сънародника си. Розберг получи съобщение по тим радиото, че гумите на Фетел се очаква да се износят най-рано и съответно в края на надпреварата Ферари-то ще е уязвимо към атаки.
Провал за Розберг
Вместо да атакува второто място на Фетел, в 51-ата обиколка Розберг трябваше да прекрати участието си в състезанието, след като изключително старият му двигател гръмна и не му позволи да завърши. Така в крайна сметка на подиума се качиха победителят Хамилтън, вторият Фетел и Фелипе Маса.
Преди състезанието
Люис Хамилтън ще потегли от полпозишън за седми пореден път през сезона и за общо 11-ти от общо 12 кръга до момента през сезона. Пилотите на Ферари се представиха далеч по-добре от очакваното във вчерашните квалификации и се наредиха на второ (Кими Райконен) и трето място (Себастиан Фетел) за огромно удоволствие на тифозите.
Припомнете си какво се случи в квалификациите НА ТОЗИ ЛИНК.
Резултатите от вчерашната сесия бяха променени в долната половина на решетката заради общо 168-те места наказания, които понесоха пилотите на Ред Бул, Торо Росо, МакЛарън-Хонда (за смяна на двигатели) и Маркус Ериксон от Заубер (за блокиране на Нико Хюлкенберг).
Така пилотите на Манър Маруся Уилям Стивънс и Роберто Мери ще потеглят от 13 и 14 позиция, докато зад тях остават състезателите на гореспоменатите три екипа.
Етикети:Формула 1 | Себастиан Фетел | Ферари | Кими Райконен | Нико Розберг | Италия | Люис Хамилтън | Мерцедес | Гран при на Италия
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ