Световният шампион Люис Хамилтън прекрати поредицата от две победи на съотборника си в Мерцедес Нико Розберг и превърна в победа полпозишъна си на пистата „Жил Вилньов“, за да се поздрави с успех в състезанието за Гран при на Канада.
Обичайно предразполагащата вълнуващи надпревари писта в Монреал и този път не разочарова, въпреки че триумфът на Хамилтън бе изключително убедителен и зрителите рядко го виждаха на телевизионните екрани, освен на старта, в бокса и на финала.
Така британецът по най-добрия начин отговори на предизвикателството на Розберг, който изобщо не успя да осъществи значима офанзивна маневра в течение на 70-те обиколки по трасето.
За първи път през сезон 2015 във Формула 1 на подиума се качи пилот, различен от тези на Мерцедес и Ферари – Валтери Ботас с Уилямс се възползва от завъртане на Кими Райконен в средата на надпреварата и по убедителен начин завърши на трето място, за да запише най-доброто класиране на Уилямс през кампанията.
Райконен се задоволи с четвъртото място, след като не можа да се възползва от максималния потенциал на супермеките гуми и загуби една позиция спрямо мястото, което заемаше на стартовата решетка.
На пето място веднага зад него финишира Себастиан Фетел, който стартира предпоследен заради проблем с двигателя в квалификациите и наказание от пет места по-назад на решатката за неправилно изпреварване по време на тренировките. Германецът успя да компенсира с отлично каране по време на надпреварата, но не успя да застраши съотборника си във Ферари.
Топ 10 допълниха Фелипе Маса (стартирал 15-ти), Пастор Малдонадо (първи точки през сезона за него), Нико Хюлкенберг, Даниил Квят и Ромен Грожан.
#CANADIANGP 1 HAM 2 ROS 3 BOT 4 RAI 5 VET 6 MAS 7 MAL 8 HUL 9 KVY 10 GRO 11 PER 12 SAI 13 RIC 14 ERI 14 VES 16 NAS 17 STE
— Formula 1 (@F1) June 7, 2015
Стартът
Въпреки че и Кими Райконен, и Нико Розберг опитаха атака преди първия завой, нито един от тях не можа да осъществи успешна офанзивна маневра и Хамилтън се откъсна напред с комфортна преднина като за първа обиколка. Фетел, който потегли от последното място, успя да се придвижи до 16-то място в рамките на първия тур, а Бътън моментално реши да издържи наказанието си от минаване през питлейна. Алонсо навакса две позиции още в рамките на първите две обиколки, а Маса от 15-ти също успя да изпревари два болида и да застане на 13-то място.
LAP 1/70: Hamilton holds off Rosberg and Raikkonen out of the first corner. Vettel has made up two spots #CanadianGPpic.twitter.com/FX2OmDVsft
— Formula 1 (@F1) June 7, 2015
Хамилтън се откъсва, Фетел в бокса рано-рано
LAP 7/70: HAM ROS RAI BOT GRO HUL MAL KVY RIC PER ERI MAS VET ALO SAI NAS VES MER STE BUT #CanadianGP#BonjourF1pic.twitter.com/Ff5W5aAVka
— Formula 1 (@F1) June 7, 2015
Към петата обиколка Хамилтън си беше осигурил аванс от около две секунди пред Розберг, когато най-интересният дуел на пистата бе за 11-тото място между Маркус Ериксон и Маса. Фетел очакваше движенията на двамата, за да може евентуално да се възползва от тяхна грешка и също да спечели позиция, но в 8-ия тур реши да спре в бокса за първи път.
Lap 8/80: Very early pit stop for Sebastian Vettel in his Ferrari, and it's not the quickest of stops #CanadianGPpic.twitter.com/TFntj9PZ36
— Formula 1 (@F1) June 7, 2015
Германецът обаче остана цели 6.6 секунди в бокса заради проблем с една от гумите, който сериозно застраши да провали стратегията му. Фетел се върна на пистата 17-ти с меките консистенции на Пирели, като имаше възможност Ферари да обмислят ход само с едно спиране в бокса.
След 20 обиколки
VETTEL WATCH: The Ferrari man has stopped once and is closing on Alonso (P15) and Verstappen (P14) #CanadianGPpic.twitter.com/XxmEgFJwLK
— Formula 1 (@F1) June 7, 2015
Фетел успя по-бавно от очакваното да се придвижи нагоре в класирането след ранното си спиране и отново се залепи за Алонсо, когото по-рано в надпреварата бе изпреварил за 13-тото място - този път битката бе за 15-та позиция, като на шикана двамата дори влязоха в контакт, защото испанецът бе твърдо решен да не дава мястото на съперника си.
Междувременно Маса се бе придвижил до 7-то място, след като бе потеглил 15-ти. Хамилтън водеше убедително пред Розберг, следван от Райконен.
Проблеми за Райконен, но не и за Фетел
В 28-ата обиколка Кими Райконен се завъртя на пистата и компрометира шансовете си да се пребори за място на подиума. Той загуби контрол върху задните гуми, след като намали, за да премине през обратния завой на пистата, който е сред най-бавните изобщо в календара на Формула 1. В същото време Фетел се изкачваше стремително в класирането и към 29-ия тур бе девети.
FASTEST LAPS Leader Hamilton is top, 8th-placed Vettel 2nd #CanadianGPpic.twitter.com/V1eVlLzxmZ
— Formula 1 (@F1) June 7, 2015
Завъртането на Райконен му коства позиция на пистата, защото Ботас влезе в бокса малко по-късно и се върна на трасето на трета позиция - точно преди сънародника си.
Хамилтън първи дори след по-бавен питстоп от Розберг
Lap 31/70: Both Mercedes have now stopped. Hamilton still in the lead as the race enters its second phase #CanadianGPpic.twitter.com/MjWpCZIvWQ
— Formula 1 (@F1) June 7, 2015
Хамилтън влезе в бокса първи от екипа на Мерцедес, но въпреки че направи по-бавно спиране и видимо имаше повече проблеми с гумите си в обиколките непосредствено преди питстопа, се върна на първо място убедително с над две секунди аванс пред германеца.
It's Groundhog Day in Montreal... #CanadianGP#BonjourF1pic.twitter.com/z1eTzCdPkN
— Formula 1 (@F1) June 7, 2015
Последни питстопове за Маса и Фетел?
Lap 39/70: Massa finally boxes to make his first stop of the race. He emerges in P9, in between Kvyat and Vettel... pic.twitter.com/DdjEVcO8ac
— Formula 1 (@F1) June 7, 2015
В 39-ата обиколка Маса влезе за първи и вероятно последен път, сменяйки меките със супермеките гуми. Бразилецът не можа да се върне на пистата преди Фетел, но го направи точно пред Даниил Квят. Междувременно Фетел редуваше най-бързи обиколки със своя нов комплект меки гуми, които бе сложил малко преди Маса и изглеждаше, че има достатъчно потенциал да атакува позициите в топ 5.
Битката Хамилтън vs. Розберг
Lap 34/70: Rosberg goes faster in every sector as he chases his team-mate in the battle for first #CanadianGPpic.twitter.com/pItg5WS2zH
— Formula 1 (@F1) June 7, 2015
Хамилтън към 42-ата обиколка губеше няколко десети от секундата спрямо преследвача си Розберг, а от екипа на Мерцедес имаха инструкции им към двамата пилоти за допълнително внимание по време на каране - британецът трябваше да пести гориво в продължение на поне десетина обиколки, а германецът бе посъветван да 'жали' спирачките си.
След 50 обиколки
За трети пореден път Фернандо Алонсо отпадна от надпреварата преждевременно заради неизяснен проблем с болида на МакЛарън-Хонда.
OUT (LAP 48/70): Fernando Alonso is the first driver to retire today #CanadianGP#BonjourF1pic.twitter.com/gb8Obyb0hP
— Formula 1 (@F1) June 7, 2015
В същото време Фетел си пропряваше път в зоната на точките и се готвеше да атакува топ 6, точно както Розберг използваше обиколките за запазване на спирачките, преди да почне офанзива за първото място. В 51-ата минута Грожан по глупав начин спука предна лява гума в колата на Маруся и трябваше да влезе принудително в бокса, което го извади от топ 10 и го върна на 11-то място.
Последни обиколки
Въпреки че се очакваше Розберг да осъществи късна офанзива за първото място, реално разликата между него и Хамилтън се увеличаваше - от 1.3 секунди около 20 обиколки преди края тя стана 1.7 секунди към 62-ия тур. Германецът все пак се постара да намали част от изоставането си в следващите обиколки, но каквото време печелеше в първите два сектора на пистата, не успяваше да затвърди в третия.
В крайна сметка зрителите не станаха свидетели на повече промени в класирането, с изключение на отпадането и на Дженсън Бътън. Неволите на МакЛарън контрастираха на настроението в Мерцедес, които се поздравиха с очаквана двойна победа.
BREAKING: Lewis Hamilton wins the 2015 #CanadianGP ahead of Nico Rosberg and Valtteri Bottas pic.twitter.com/AdpGYL4qmF
— Formula 1 (@F1) June 7, 2015
Преди състезанието
Вчера Люис Хамилтън спечели полпозишън за четвърти път в кариерата си в Монреал и надви в пряк дуел съотборника си от Мерцедес Нико Розберг (подробности за квалификациите вижте НА ТОЗИ ЛИНК).
Въпреки резултатите от квалификациите решетката ще изглежда различно в сравнение със записаните постижение вчера поради многото наказания. Себастиан Фетел имаше проблем с турбото и записа едва 16-то по сила време, но днес поради изпреварване в зона с червени флагове (по време на тренировките) получи санкция от 5 места назад, което означава, че ще потегли последен на пистата.
Дженсън Бътън, който изобщо не взе участие в квалификациите, все пак ще започне надпреварата, макар това най-вероятно да стане не от решетката, а от питлейна – екипът на МакЛарън предстои да прецени. Той обаче ще трябва да изтърпи наказание от принудителен питстоп заради допълнителни технически операции, които са извършвани върху болида му.
Gran Premio de Canadá #F1: Parrilla de Salida Actualizada: Button sale desde el pitlane http://t.co/esAqCBgOv0pic.twitter.com/2q5fQYA442
— Andy F1 (@AndyGPF1) June 7, 2015
Макс Ферстапен се класира 12-ти, но имаше общо 15 места наказание преди началото на надпреварата и поради факта, че не цялата му санкция може да бъде наложена в Канада, той ще трябва да премине през бокса и да остане там за десет секунди.
Етикети:Формула 1 | Нико Розберг | Хърватия | Люис Хамилтън | Мерцедес | Гран при на Канада
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ