Хамилтън отново "капо" в Бразилия, славата е за друг

снимка: БТА/AP

Нико Розберг спечели 13-ата победа в кариерата си и отново остави световния шампион Люис Хамилтън „капо“ в Бразилия, след като с перфектно проведено състезание постигна успех в Гран при на Бразилия на пистата „Интерлагос“.

Германецът с Мерцедес водеше от самото начало на надпреварата и от стратегическа гледна точка проведе много умело спиранията си в бокса, като не направи и нито една грешка. Хамилтън отново трябваше да се задоволи с втората позиция, след като не успя в почти нито един момент, освен в края на първата половина от състезанието, да се залепи за водача.

За 11-ти път през сезона Мерцедес постига двойна победа, с което изравнява рекорда си от миналата кампания.

На трето място, без особена драма – на около 8 секунди от върха и на около 25 пред съотборника си Кими Райконен – завърши Себастиан Фетел. Германецът с Ферари обаче вече изостава на 33 точки от Розберг в класирането при пилотите във Формула 1, което означава, че днес официално загуби битката за подгласническата позиция.

Топ 10 допълниха Валтери Ботас, Нико Хюлкенберг, Даниил Квят, Фелипе Маса, Ромен Грожан и Макс Ферстапен, който спечели дуела за последната точка с Пастор Малдонадо. С резултатите от днешния кръг Уилямс си осигури третата позиция в класирането при конструкторите – както беше миналия сезон, и отново без да има победа в състезание. Торо Росо е на пето място със сигурност, което се случва за първи път в историята на тима.

И двата МакЛарън-а финишираха този път – Дженсън Бътън приключи 15-ти, а Фернандо Аслонсо – 16-ти.

Малко преди старта

Въпреки наличието на облаци, които заплашително се приближаваха към пистата, по данни на Ред Бул, представени от Кристиан Хорнър, дъждът няма да пристигне преди края на състезанието.

Преди старта пилотите се събраха пред стартовата линия, за да запазят минута мълчание в памет на загиналите в атентаите в Париж на 13 ноември.

Стартът

Нико Розберг успя да удържи атаката на Люис Хамилтън преди първия завой и поведе колоната, а зад него се наредиха Себастиан Фетел и Кими Райконен. Валтери Ботас още до средата на обиколката бе направил две изпреварвания и заличи по-голямата част от наказанието си да стартира три места по-надолу.

Карлос Сайнц прекрати участието си в надпреварата почти веднага след излизане от питлейна.

Първите 10 обиколки

Розберг поддържаше аванс от около 1.5-2 секунди пред Хамилтън, а на 4 секунди от лидера се движеше Фетел на трето място. След като в 10-ата обиколка Хюлкенберг реши да направи питстоп от 12-то място, започна верижна реакция и няколко пилоти около десетката се ориентираха към ранни питстопове.

Първи в бокса за деня, още в третата обиколка, бе Рикардо, който започна близо до последните болиди и искаше рано-рано да заложи на по-издръжливите медиум гуми.

Питстопове на върха

Реално, единствено Мерцедес-ите и Фетел се поддържаха към класическа версия на стратегия с два питстопа, защото влязоха в 13-ата и 14-ата обиколка. Не се стигна до размествания в челото, като Ботас опита да използва подсичаща стратегия спрямо Райконен и това провокира Кими също да влезе по-рано от първоначалния план.

Топ 10 след първите спирания в бокса

Реално, въпреки по-бавния питстоп, Хамилтън съкрати изоставането си до Розберг и изоставаше само с 1 секунда, защото германецът бе забавен леко заради излизането на Фетел. Ферари-то изоставаше на около 5.7 секунди спрямо върха, а Райконен бе вече на 11.5 секунди. Следваха Ботас на 19.4, Хюлкенберг, Малдонадо, Квят, Маса и Перес.

Проблеми за Розберг?

Определено Розберг имаше проблем със спирачките след 20-ата обиколка и заради далеч по-ранното си спиране, стана мишена за Хамилтън, който буквално се залепи за него и дебнеше удобен момент да направи офанзива. Люис бе информиран, че има лека деградация на гумите, но такава се забелязва на всички боливи.

Проблеми за Хамилтън

Хамилтън рязко спря да стопява изоставането си от върха и към 29-ата обиколка вече бе на 2 секунди от Розберг, заради деградацията на гумите си, от която се оплака. По радиото той бе инструктиран, че може спокойно да запази втората си позиция с по-ранен стоп, но ако иска да се бори за победата, ще трябва да издържи повече с този комплект гуми.

Втори спирания

Фетел влезе в 30-ата обиколка и изпревари с това Мерцедес-ите, които после един след друг се изредиха към 34-35-ата обиколка, като Кими Райконен реши да остане на пистата и чак в 36-ия тур бе изпреварен за второто място от Люис. По тим радиото Хамилтън бе надъхан да даде всичко от себе си, а същевременно Розберг бе информиран, че трябва да поддържа темпото и, че се използва план "Б".

Фетел спира в 48-ата обиколка

Фетел реши да направи третото си спиране в опит отново да застраши Мерцедес с мисъл за края на състезанието, но Розберг моментално "покри" сънародника си, а малко по-късно същото стори и Хамилтън. Люис се върна на 2 секунди зад съотборника си, а Нико дори трябваше да пита по радиото дали другият болид на Мерцедес е посетил бокса.

Спокойствие пет обиколки преди края

Хамилтън правеше всичко възможно да се държи в близост до Розберг, но темпото на двамата и състоянието на гумите им бяха идентични, с което лидерът изглеждаше незастрашен. Фетел пък отново бе на път да се нареди като "първи от останалите", докато Райконен нямаше проблеми да удържа Ботас на 4-тото място.

Финал

До драми не се стигна, нито до сериозни размествания в топ 10, като единствено Ферстапен в последния момент се вредри в зоната на точките за сметка на Малдонадо.