Хамилтън е кралят на скоростта и в Малайзия

галерия:

снимка: БТА/AP

Люис Хамилтън грабна втори пореден полпозишън в сезон 2014 във Формула 1 и отново постави Мерцедеса си начело преди втория кръг от календара за тази кампания – Гран при на Малайзия на пистата „Сепанг“ край летището в Куала Лумпур.

Състезателят на „сребърните стрели“ очаквано бе най-бърз под дъжда в азиатската страна, но елементарна грешка в изчисленията на Ред Бул попречи на Себастиан Фетел да се бори за първото място с британеца. Световният шампион остана на 0.055 секунди от постижението на Хамилтън (1:59.413 минути), но твърде късното му излизане на трасето в края го лиши от възможността да запише още една бърза обиколка.

Условията на пистата се влошиха така или иначе и това попречи на повечето пилоти да подобрят първоначалните си времена, но все пак на трета позиция завърши Нико Розберг, който в последните секунди се пребори за мястото с Фернандо Алонсо.

Даниел Рикардо бе блокиран в последния си тур и остана 5-ти, следван от Кими Райконен, Нико Хюлкенберг и Кевин Магнусен. Жан-Ерик Верн и Дженсън Бътън, който единствен използваше гуми интермедия на ужасно мократа писта, допълниха топ 10.

Квалификация 1

4076036Поради силен дъжд над пистата в Куала Лумпур началото на квалификацията бе забавено с цели 45 минути, след което пилотите все пак излязоха на пистата. С изключение на МакЛарън, които заложиха на изцяло мокри гуми на Пирели, другите състезатели сложиха интермедия на болидите си.

Този експеримент на британския отбор обаче не се оказа успешен и още преди да са записали бърза обиколка Бътън и Магнусен бяха привикани в бокса за смяна с по-сухите консистенции. За тяхно нещастие няколко минути по-късно заваля по-силно и вече имаше резон колите да се движат с мокрите гуми, но след като вече бяха записали обиколки с интермедиите.

Неочаквано 8 минути след началото на първата сесия от квалификациите Себастиан Фетел бе предупреден, че трябва да направи питстоп заради проблем в болида си. Очаквано Розберг и Хамилтън бяха най-бързи в първата сесия, а 35 секунди преди края Маркус Ериксон с Кейтъръм катастрофира и предизвика появата на червен флаг.

След края на първата квалификация отпаднаха (от 17-то до 22-ро място): Пастор Малдонадо (Лотус), Адриан Сутил (Заубер), Жул Бианки (Маруся), Камуй Кобаяши (Кейтъръм), Макс Чилтън (Маруся), Маркус Ериксон (Кейтъръм).

Квалификация 2

Във втората част дъждът се засили още повече и вече обхващаше цялата писта, но това не попречи на Алонсо, Райконен и Ботас да заложат на интермедия. Само 3 минути след началото на сесията обаче пилотите на Ферари се прибраха в бокса, тъй като се оплакаха от аквапланинг.

4076033

Алонсо обаче се блъсна за втори път през уикенда с болида на Торо Росо, каран от Даниил Квят, поради което счупи кормилна щанга на лявото си окачване. В инцидента нямаше виновни и по-скоро двамата пилоти бяха възпрепятствани от мокрото трасе, но Алонсо трябваше да посети бокса, преди да продължи квалификацията.

В тази сесия дъждът значително намаляваше видимостта, но все пак пилотите на водещите отбори успяха да си заслужат места в топ 10. Отново Мерцедес диктуваше темпото, макар времената да бяха близки до 2:00 минути заради ужасните условия на трасето. Големите потърпевши от дъжда бяха състезателите на Уилямс, които останаха извън десетката и намалиха шансовете си за спечелване на точки в утрешното състезание.

4076035Отпаднали след втората квалификация (от 11-то до 16-то място): Даниил Квят (Торо Росо), Естебан Гутиерес (Заубер), Фелипе Маса (Уилямс), Серхио Перес (Форс Индия), Валтери Ботас (Уилямс), Ромен Грожан (Лотус).

Квалификация 3

Единствено пилотите на МакЛарън рискуваха да започнат сесията с интермедия гуми, тъй като валежът спря, но пистата бе все още доста мокра. За втори път обаче експериментът на екипа се оказа просто загуба на време, защото 2 минути след началото на тази част от квалификацията Магнусен смени консистенциите си на изцяло мокри, но Бътън изненадващо остана с интермедия. Също изненадващо Фетел и Алонсо бяха по-бързи от Розберг за второто и третото място и изоставаха единствено от Хамилтън, като световният шампион имаше пасив от само 0.055 секунди, а испанецът – от цели 7 десети.

Фетел и неговите инженери не можаха да изчислят правилно кога да започне последната си подгряваща обиколка и загуби шансовете си да се бори за полпозишън – нелепата грешка го остави на 0.055 секунди от най-доброто време на Хамилтън. Розберг приключи на трето място, изпреварвайки Алонсо в самия край, но съотборникът му се поздрави с полпозишън.