Третият състезателен уикенд на сезон 2015 във Формула 1 вече започна, а в събота от 10 часа българско време са квалификациите преди надпреварата за Гран при на Китай на пистата в Шанхай. Състезанието е в неделя от 9 часа и ще се излъчва по платения канал „Диема Спорт“.
Sporta.bgизползва рубриката си „Кариран флаг“, за да ви представи важните факти и постижения през годините в историята на състезанието за Гран при на Китай.
Очаквайте в рубриката „Колонката на...“ материалите на Емилиян Стойков от Евроспорт за най-важното в моторните спортове и най-вече Формула 1.
Гран при на Китай се провежда неизменно от 2004-та година насам, като никога досега един пилот не е печелил два поредни пъти. Трасето е дълго 5.451 км и не е било променяно, откакто е построено и е във формата на китайския йероглиф „шан“, който означава „високо“.
Люис Хамилтън е най-успешният пилот на пистата в Шанхай – той е единственият с полпозишън, победа и най-бърза обиколка в рамките на един състезателен уикенд през 2008-ма година с МакЛарън. Британецът има общо три победи, четири полпозишъна и шест изкачвания на подиума, като също така е бил начело в най-много обиколки по време на състезанията в 10-годишната история на Гран при на Китай.
Фернандо Алонсо е единственият друг пилот с повече от една победа – с Рено през 2005-та и с Ферари през 2013-та. По един триумф имат Нико Розберг, Дженсън Бътън, Кими Райконен, Себастиан Фетел, Михаел Шумахер и Рубенс Баричело.
Победата на Баричело е в дебютното издание на надпреварата през 2004-та година, като тогава с Ферари той финишира само една секунда преди Бътън (тогава с БАР Хонда), което си остава най-малката разлика между първите два болида в Китай.
Михаел Шумахер печели от шеста позиция през 2006-та година – никой победител не е стартирал по-назад от Пилето в Шанхай.
Ферари е най-успешният конструктор в Гран при на Китай с четири победи, МакЛарън има 3, Мерцедес – 2, а Ред Бул и Рено – по една.
Етикети:Формула 1 | МакЛарън | Фернандо Алонсо | Ферари | Люис Хамилтън | Байерн | Гран при на Китай
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ