Аудиторията на Формула 1 се е понижила с 13 милиона през сезон 2012-та година, твърдят представителните извадки на социологическите проучвания в световен мащаб за изминалата кампания.
Най-голям спад в рейтингите е отчетен в Китай - близо 35%, като общо 49 милиона зрители са наблюдавали директните излъчвания на състезанията.
През 2011-та година числото бе 74.5 милиона, но тогава началните часове на Гран при-тата бяха съобразени с предпочитанията и часовата зона на азиатската публика. През 2012-та обаче целевата група на Формула 1 отново стана европейския и американския пазар.
„Няколко територии не можаха да оправдаят очакванията, като китайският пазар претърпя най-сериозен спад. Това обаче не трябва да води до притеснение, просто другите стратегически точки не можаха да компенсират за намаляването на рейтинга от Китай", обясни притежателят на рекламните права на Формула 1 Бърни Екълстоун.
Бразилия остава най-голямата аудитория на Кралските гонки, въпреки че броят на пилотите от страната се намали през 2012-та година с раздялата между Рубенс Баричело и Уилямс.
Покачването в цифрите на Бразилия е 9% и през изминалата кампания 86 милиона души са гледали на живо по телевизията състезанията.
Така излиза, че в световен мащаб общо 502 милиона души са наблюдавали сезон 2012 във Формула 1.
Това е почти със 100 милиона по-малко от сезон 2008, когато броят на зрителите беше 600, а през 2009-та - 520 милиона. Благодарение на възхода на Себастиан Фетел през 2010-та имаше леко покачване - 527, след което отново се отбеляза спад - 515.
Обединеното кралство също по-малко е гледало Формула 1 през 2012-та - вече само 28.6 милиона зрители, което е с 3.8 милиона по-малко спрямо миналата година. Причината е обяснима - ВВС вече излъчва на живо само половината състезания, а услугите на Sky Sports (която притежава ексклузивните права) са платени.
Подобен метод на платени канали, посветени на Формула 1, има в Италия, Гърция и Франция.
Етикети:Левски
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ