Формата на Дженсън Бътън радва Мартин Уитмарш

галерия:

Първия привлечен пилот от страна на отборния директор на МакЛарън Мартин Уитмарш беше действащият световен шампион през 2009-та година Дженсън Бътън - тогава с Браун британският пилот постигна шест победи през сезона и спечели първата си титла във Формула 1.

 

Решението на Уитмарш изглеждаше логично, на фона на факта, че Бътън все пак вече бе направил визитка, а и националността му се вписваше в политиката на МакЛарън да бъде изцяло британски отбор.

 

Въпреки това много хора смятаха, че ще бъде грешка Бътън да стане партньор на младия и агресивен Люис Хамилтън, който се бе утвърдил в МакЛарън, но през тази година шампионът с Браун ГП доказа качествата си.

 

През 2011-та Хамилтън има две победи в шампионата, а Бътън - 3, но последният е със значителна точкова преднина пред съотборника си и е основен фаворит за второто място в класирането при пилотите.

 

„Много хора подцениха Дженсън и не вярваха, че ще може да се мери с Люис, но той върши невероятни неща и аз съм много доволен от него", каза Уитмарш на пресконференция. „Той е много интелигентен и спокоен, като може би тази му черта лъже хората, че не е гладен за успехи."

 

В качеството си на председател на ФОТА, Мартин Уитмарш отговори на нападките на собственика на Ферари Лука ди Монтедземоло, че МакЛарън не е прав да завързва партньорства с Форс Индия и Марусия Върджин.

 

„Не трябва да забравяме колко е трудно за по-малките отбори да се задържат във Формула 1. Лесно е на по-големите да подсигуряват бъдещето си, но истината е, че ни трябват поне 10-12 тима в този спорт."

 

„Не смятам, че решението е всеки отбор да има по трима състезатели и така да се елиминира шанса някой тим да фалира. Формула 1 се нуждае от разнообразие и шанс за повече отбори да участват", каза Уитмарш.

 

Отборният директор на МакЛарън също така не се съгласи с Монтедземоло, че Формула 1 не прави достатъчно, за да промотира технологиите на обикновените автомобили, които се използват от хората по шосетата. Освен това, Уитмарш наблегна на значението на аеродинамиката за представянето на болидите - нещо, което беше определено то шефа на Ферари като „незначително".

 

„Аеродинамиката на колата винаги е решаващ фактор за представянето на пистата, освен това така се създава по-голям итнерес от страна на феновете. Колкото до социалната значимост на Формула 1, през 2014-та година ще представим новите турбозаредени двигатели, както и интересна нова КЕРС технология", завърши Уитмарш.