ФИА все пак забрани новата спирачна система на Лотус

Отборите от Формула 1 са били уведомени със съобщение от ФИА, че механичната система за стандартен клиърънс при спиране, разработена от тима на Лотус, няма да бъде одобрена за сезон 2012.

 

Новината съобщи Марк Джилиън от екипа на Уилямс, който в интервю за The Flying Lap в петък вечерта сподели, че току що е получил техническа директива от федерацията относно забраната.

 

Не става ясно обаче каква е причината за този развой на ситуацията, след като още през миналия януари идеята на Лотус е била одобрена.

 

Предполага се, че някои от конкурентите на тима са направили успешни усилия да докажат пред ФИА, че концепцията е в нарушение на нормативните изисквания.

 

Системата на Лотус за поддържане на нивото на носа и предното крило при спиране за първи път бе наблюдавана на тестове за млади пилоти в Абу Даби миналата година.

 

Останалите отбори проявиха интерес към нововъведението, а Ферари първи предложиха своя версия на ФИА.

 

Отборният директор на „Скудерията" Стефано Доминикали миналата седмица заяви, че тимът чака одобрението на централата за иновацията.

 

„Системата трябва да ни осигури стабилност при спиране. Знам, че в момента проблемът около нея се дискутира между ФИА и отборите. Чакаме окончателното одобрение на разработката.

 

Ние изпробваме дали тези нововъведения ще подобрят представянето на болида, но трябва да изчакаме и видим реакцията на ФИА", заяви тогава шефът на „черните кончета".

 

Отборният директор на Ред Бул Рейснг Кристиян Хорнър пък сподели, че не е сигурен в крайната полза от новата система.

 

„Важно е как нещата работят заедно, а не като индивидуални компоненти. Концепцията изглежда интересна, но не съм аз човекът, който може да я коментира", бяха думите на Хорнър по-рано през седмицата.

 

Системата на Лотус е механична и се задействаше от спирачките. Тъй като тя е част от окачването на болида се очакваше да бъде обявена за легална, защото няма подвижни аеродинамични елемнти.