ФИА с нова промяна в правилата при настройките на двигателите

ИА реши да елиминира възможността на отборите от Формула 1 да търсят обдухване на газове при натискане на спирачките и забрани на инженерите да правят настройки на двигателите си с тази цел.

 

Забраната се въвежда след като един от доставчиците на двигатели е алармирал регулаторния орган, че е възможно отборите да търсят допълнително притискане.

 

Както е известно, от новия сезон ФИА забрани обдухването на газове в долната част на болидите и това провокира инженерите да се стремят да компенсират очакваните загуби в представянето на пистата по алтернативни начини.

 

Ред Бул привлече вниманието с високо издаден отвор в предната част на болида си RB8, чието предназначение беше обяснено от Ейдриън Нюи като „предимно за охлаждане на пилотите".

 

Картирането на двигателите е важна част от настройките на колите и има вероятност механиците да го използват по такъв начин, че да създадат на пръв поглед ненужни корекции, които да допринесат за повече притискане.

 

Евентуалното притискане би се получило като се използват повече газове, които се отделят при натискане на спирачката, а това може да се случи в известна степен с подходящи настройки на двигателите.

 

Отпусканите отпадъчни газове биха могли да се използват от новите изходи, които са разположени на по-стратегически места на болидите от някои отбори - именно тази възможност е дала основание на ФИА да забрани настройките на двигателите, които провокират подобен процес.