ФИА с намерение да забранява DRS при дъжд на пистата

снимка: Vodafone McLaren Mercedes F1 Team

ФИА излезе с лека промяна в правилника за активиране на подвижното задно крило, стана ясно преди първия старт от сезон 2012 в Мелбърн този уикенд.

 

Новите ристрикции за употребата на DRS системата засягат главно безопасността на пилотите на пистата - идеята на федерацията е при проливен дъжд да не се разрешава на състезателите да използват задното си крило.

 

Състезателният директор ще има правомощието да забранява DRS по време на Гран при, ако прецени, че атмосферните условия на пистата са прекалено опасни. Най-честата причина за подобно нещо е проливен дъжд, който понякога нарушава драстично видимостта.

 

„Решението е резултат от големите разлики в развиваните скорости от болидите на трасето", се казва в изявление на ФИА.

 

Също така федерацията е решила да направи промени и в правилника за допълнителните смени на персонала на отборите. По този начин определените часове за почивка ще останат константа, независимо от началото на квалификациите и старта.

 

Поводът за тази регулация е фактът, че миналата година преди Гран при на Сингапур, което се проведе през нощта, много от отборите бяха назначили допълнителни смени на механиците си.

 

Също така ФИА направи корекции в правилото за броя комплекти гуми преди състезателен уикенд - ако в петъчните тренировки има дъжд, един от комплектите със сухи гуми може да не се използва през съботните квалификации.

 

„С този ход се надяваме да постигнем ефект, при който отборите ще въртят повече обиколки по време на квалификациите в събота. Това ще се случва, ако и двете петъчни сесии са обявени за „дъждовни", пише в изявлението на ФИА.