
ФИА за пореден път потвърди становището си, че системата за въздушните струи в задното крило на Мерцедес - така нареченият F-дъкт - е легална.
По този начин оплакванията от страна на Лотус след края на квалификациите преди Гран при на Австралия са определени за несъстоятелни.
Самата система работи при активирано подвижно задно крило - тогава се отварят малки процепи в задницата на болида, които насочват въздуха към останалите му части.
Въздухът помага за стабилизиране на предното и задното крило, което води до по-добро сцепление при постигане на оптимална скорост по правата.
Лотус и Ред Бул възроптаха срещу системата, защото според тях тя нарушава правилата на ФИА, но от регулаторния орган имат претенции единствено върху „активните" спомагателни системи.
F-дъктът на Мерцедес не е „активен", защото не се активира пряко от пилота, както беше случаят преди две години с иновацията, вкарана от МакЛарън и след това забранена от ФИА.
Лотус, Мерцедес, Ред Бул и федерацията обсъдиха случая в Малайзия, когато стана ясно, че всякакви по-нататъчни оплаквания от конкурентите на „сребърните стрели" няма да се взимат под внимание.
КоментариНапиши коментар
ОЩЕ КОМЕНТАРИ